تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اخبار استان سمنان

ازدواج ۹ درصد، طلاق ۲ درصد کاهش یافت

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان جمعیت معلولین در این استان را کمتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: چیزی در حدود یک پنجم معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر: ۱۵۳۲۹۲
۱۰:۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

ازدواج ۹ درصد، طلاق ۲ درصد کاهش یافت

 

دیدارنیوز: انسیه ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدودا هشت تا ۱۰ درصد از جمعیت کشور دچار معلولیت است و حدودا دو درصد از این حدودا ۱۰ درصد تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار معلول شناسایی شدن در استان وجود دارد گفت: تقریبا دو درصد جمعیت معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از معلولین اصولا به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند افزود: تقریبا ۱۰ درصد جامعه دچار معلولیت هستند، اما حدودا دو درصد از این جمعیت ۱۰ درصدی به بهزیستی مراجعه می‌کنند و هشت درصد ماقی مانده بنا به دلایل مختلفی نظیر وضعیت مالی مناسب، خفیف بودن معلولیت و... هیچگاه به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان نقش مهمی در کاهش جمعیت معلولین در کشور و استان داشته تصریح کرد: برخی از معلولیت‌ها اگر به موقع و در سنین کم شناسایی شود قابل رفع هستند.
نقش مهم طرح‌های غربال گری در کاهش جمعیت معلولین
وی بر لزوم رفع اینگونه معلولیت‌ها در زمان طلایی آن تاکید و تصریح کرد: برخی از معلولیت‌ها اگر در زمان طلایی درمان شناسایی و رفع نشوند تا آخر عمر با فرد می‌مانند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: نباید زمان طلایی را برای درمان معلولیت‌ها از دست داد و برای تحقق این مهم باید خانواده‌ها با شیوه‌های مختلف آگاه شوند.
این کارشناس با اشاره به معلولیت کم شنوایی و ناشنوایی به عنوان یکی از مصادیق معلولیت افزود: اگر این مهم در سن زیر سه سالگی شناسایی و نسبت به کاشت حلزون اقدام شود، کودک معلول درمان و در ادامه می‌تواند وارد مدرسه‌های عادی شود.
وی از غربالگری یک هزار کودک هم استانی در همین راستا خبر داد و افزود: اجرایی شدن طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی به کاهش آمار معلولین در این بخش کمک شایانی کرده است.
ایمانی ادامه داد: در همین راستا غربالگری شنوایی و غربال بینایی و شناسایی اختلالات بینایی به خصوص تنبلی چشم هر ساله برای کودکان ۳ تا ۶ سال اجرایی می‌شود.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان آگاه سازی خانواده‌ها در این بخش را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در آموزش و آگاهی بخشی جامعه داشته باشند.
وی به رصد معلولیت‌ها در برنامه ششم توسعه به عنوان یک هدفگذاری مهم نام برد و گفت: خوشبختانه اجرایی شدن این مهم در استان سمنان نیز برنامه ریزی و فرآیند آموزش خانواده‌ها و معلولین نیز که یک فرآیند یک ساله بود انجام شد.

کاهش ۲ و ۹ درصدی طلاق و ازدواج در سمنان در سه ماهه امسال
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده معلولیت‌ها ناشی از بروز حوادث و از جمله تصادفات جاده‌ای است اظهار کرد: عوامل ژنتیکی سهم بسیار کمی در دلایل بروز معلولیت‌ها در کشور دارد.
ایمانی با اشاره به افزایش طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی گفت: در سه ماهه اول امسال طلاق‌ها در استان سمنان حدودا دو درصد کاهش داشته است. البته در همین بازه زمانی میزان ازدواج‌ها در استان نیز ۹ درصد کاهش یافته است.
وی از طلاق به عنوان یک پدیده چندوجهی یاد کرد و افزود: بررسی همه جانبه این آسیب اجتماعی نیازمند بررسی همه جوانب است. ضمن اینکه فرهنگ و محیط نیز نقش مهمی در آن دارد به طور مثال ممکن است که در یک شهرستان همچون میامی یک عامل در بروز طلاق و یا کاهش ازدواج نقش اساسی داشته باشد، اما در شهرستانی مثل گرمسار همان عامل وزن چندان موثری نداشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی