تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...
اخبار استان سمنان

ازدواج ۹ درصد، طلاق ۲ درصد کاهش یافت

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان جمعیت معلولین در این استان را کمتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: چیزی در حدود یک پنجم معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر: ۱۵۳۲۹۲
۱۰:۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

ازدواج ۹ درصد، طلاق ۲ درصد کاهش یافت

 

دیدارنیوز: انسیه ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدودا هشت تا ۱۰ درصد از جمعیت کشور دچار معلولیت است و حدودا دو درصد از این حدودا ۱۰ درصد تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار معلول شناسایی شدن در استان وجود دارد گفت: تقریبا دو درصد جمعیت معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از معلولین اصولا به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند افزود: تقریبا ۱۰ درصد جامعه دچار معلولیت هستند، اما حدودا دو درصد از این جمعیت ۱۰ درصدی به بهزیستی مراجعه می‌کنند و هشت درصد ماقی مانده بنا به دلایل مختلفی نظیر وضعیت مالی مناسب، خفیف بودن معلولیت و... هیچگاه به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان نقش مهمی در کاهش جمعیت معلولین در کشور و استان داشته تصریح کرد: برخی از معلولیت‌ها اگر به موقع و در سنین کم شناسایی شود قابل رفع هستند.
نقش مهم طرح‌های غربال گری در کاهش جمعیت معلولین
وی بر لزوم رفع اینگونه معلولیت‌ها در زمان طلایی آن تاکید و تصریح کرد: برخی از معلولیت‌ها اگر در زمان طلایی درمان شناسایی و رفع نشوند تا آخر عمر با فرد می‌مانند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: نباید زمان طلایی را برای درمان معلولیت‌ها از دست داد و برای تحقق این مهم باید خانواده‌ها با شیوه‌های مختلف آگاه شوند.
این کارشناس با اشاره به معلولیت کم شنوایی و ناشنوایی به عنوان یکی از مصادیق معلولیت افزود: اگر این مهم در سن زیر سه سالگی شناسایی و نسبت به کاشت حلزون اقدام شود، کودک معلول درمان و در ادامه می‌تواند وارد مدرسه‌های عادی شود.
وی از غربالگری یک هزار کودک هم استانی در همین راستا خبر داد و افزود: اجرایی شدن طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی به کاهش آمار معلولین در این بخش کمک شایانی کرده است.
ایمانی ادامه داد: در همین راستا غربالگری شنوایی و غربال بینایی و شناسایی اختلالات بینایی به خصوص تنبلی چشم هر ساله برای کودکان ۳ تا ۶ سال اجرایی می‌شود.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان آگاه سازی خانواده‌ها در این بخش را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در آموزش و آگاهی بخشی جامعه داشته باشند.
وی به رصد معلولیت‌ها در برنامه ششم توسعه به عنوان یک هدفگذاری مهم نام برد و گفت: خوشبختانه اجرایی شدن این مهم در استان سمنان نیز برنامه ریزی و فرآیند آموزش خانواده‌ها و معلولین نیز که یک فرآیند یک ساله بود انجام شد.

کاهش ۲ و ۹ درصدی طلاق و ازدواج در سمنان در سه ماهه امسال
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده معلولیت‌ها ناشی از بروز حوادث و از جمله تصادفات جاده‌ای است اظهار کرد: عوامل ژنتیکی سهم بسیار کمی در دلایل بروز معلولیت‌ها در کشور دارد.
ایمانی با اشاره به افزایش طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی گفت: در سه ماهه اول امسال طلاق‌ها در استان سمنان حدودا دو درصد کاهش داشته است. البته در همین بازه زمانی میزان ازدواج‌ها در استان نیز ۹ درصد کاهش یافته است.
وی از طلاق به عنوان یک پدیده چندوجهی یاد کرد و افزود: بررسی همه جانبه این آسیب اجتماعی نیازمند بررسی همه جوانب است. ضمن اینکه فرهنگ و محیط نیز نقش مهمی در آن دارد به طور مثال ممکن است که در یک شهرستان همچون میامی یک عامل در بروز طلاق و یا کاهش ازدواج نقش اساسی داشته باشد، اما در شهرستانی مثل گرمسار همان عامل وزن چندان موثری نداشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی