تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
در کارگاه یک روزه رسانه‌ای فدراسیون فوتبال چه گذشت؟

ورود زنان را به استادیوم عادی کنید و ساعت فیک نبندید!  

روز گذشته به دعوت فدراسیون در هتل آکادمی فدراسیون فوتبال، کارگاه یک روزه قوانین و مسئولیت‌های رسانه در فوتبال برگزار شد.

کد خبر: ۱۵۳۲۶۹
۱۹:۵۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

ورود زنان را به استادیوم عادی کنید و ساعت فیک نبندید!  

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در این کارگاه ۱۰۵ نفر از مدیران رسانه‌ای تیم‌های لیگ برتر، نمایندگان رسانه‌ای هیات‌های استانی، روزنامه نگاران، مجریان تلویزیون، گزارشگران رادیو، خبرنگاران سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، حضور داشتند.

جالب اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در این کارگاه حضور مستمری داشت کسی که در کارنامه‌اش سابقه مدیرمسئولی روزنامه «جهان فوتبال» را دارد که زمانی از پرخواننده‌ترین نشریات ورزشی کشور بود. این بار او حالا به خاطر برگزاری «کارگاه قوانین و مسئولیت‌های رسانه‌ای در فوتبال» میزبان جمع کثیری از فعال‌ترین کنشگران حوزه فوتبال بود. کارگاهی که روابط عمومی فدراسیون فوتبال با هدف دانش‌افزایی، انتقال تجربه، بیان آخرین قوانین و مقررات رسانه‌ای AFC و FIFA برگزار کرد.

سابق بر این تجربیاتی این چنین را با اساتید بین المللی در انجمن روزنامه نگاران یا انجمن ورزشی نویسان برگزار می‌شد که بعد از سال ۸۸ کم کم چنین کارگاه‌هایی رو به تعطیلی گذاشت. حالا شاید بتوان این کارگاه یک روزه را یک اتفاق خوب در زمینه ارتقای فنی و تکنیکی روزنامه نگاران ورزشی دانست.

در ابتدا دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه که به گفته خودش بیش از ۳۰۰ نشست خبری زنده را مدیریت کرده درباره دیپلماسی ورزش حرف زد و گفت: خبرنگار باید کمی پیچیده باشد.

او ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بیماری دیده شدن وجود دارد و همه دوست دارند که خودشان را جلوی میکروفون و دوربین نشان دهند.

ورود زنان را به استادیوم عادی کنید و ساعت فیک نبندید!  

آصفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: همه چیز سیاسی است و فوتبال به عنوان ورزش اول دنیا هم در واقع یک ورزش سیاسی است. پس نگاه به آن و پرداختن به آن هم سیاسی است.

سخنران دوم این مراسم علی‌محمد بیدارمغز از آداب تشریفات و چگونگی نزدیک شدن و گفت‌وگو با سلبریتی‌ها گفت، مرد میانسال خوشتیپی که تمام صحبتش این بود که یک روزنامه‌نگار باید ظاهر آراسته و رفتار پسندیده‌ای داشته باشد و بزرگ‌تر از جایگاه فکری اش رفتار کند تا موفق شود. بیدارمغز در بخشی از صحبت هایش گفت: ساعت فیک استفاده نکنید، چون کسی که ساعت فیک می‌بندد نمی‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد!

هرچند که صحبت‌های او با انتقاداتی از جانب خبرنگاران همراه بود که معتقد بودند خرید ساعت و لباس و کیف گران‌قیمت با حقوق اندک خبرنگاری ممکن نیست. ولی آنچه که دکتر بیدارمغز عنوان می‌کرد اصول و پرنسیپ بین‌المللی یک روزنامه‌نگار بود که شاید با عرف و بودجه ایران همخوانی نداشته باشد.

در حالی که مهدی محمد‌نبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی از تجربیات تیم‌های ملی در جام‌جهانی و رقابت‌های آسیایی می‌گفتند، آنقدر جلسه بی‌نظم بود که فقط به نظر می‌آمد فقط برای پر کردن زمان برنامه بوده است.

صحبت‌های دو سخنران پایانی برنامه یعنی دکتر امیر خسروی که در جام جهانی ۲۰۲۲ تنها ایرانی حاضر در مسابقات بود که به عنوان مدیر رسانه‌ای دعوت به همکاری شد آموخته‌هایش از دوره‌های FIFA را با اهالی رسانه در میان گذاشت و گفت که برای حضور در رویداد‌های بزرگ باید سطح کیفی کار در لیگ داخلی را بالا ببریم و قوانینی از فیفا را مرور کرد که به طور حتم به کار خبرنگاران به خصوص در عرصه بین‌المللی می‌آید.

در پایان نیز احسان محمدی مسئول کمیته مسئولیت اجتماعی فدراسیون در جمع‌بندی نهایی با بررسی «استراتژی رسانه‌ای باشگاه‌های ایران و جهان» به صورت موردی استراتژی تیم بزرگ لیورپول را آنالیز کرد و ضمن ارائه پیشنهاداتی به اهالی رسانه برای فصل آتی، عملکرد مدیران رسانه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر را مورد ارزیابی قرار داد. مهم‌ترین بحث او هم این بود که برای حضور بانوان در استادیوم باید همه تلاش کنیم تا عادی‌سازی صورت بگیرد. تا این اتفاق نیفتد که به خاطر یک عکس و یا فیلم که از استادیوم‌ها بیرون می‌رود، نهاد‌های امنیتی بار دیگر با حضور زنان مخالفت خواهند کرد.

ورود زنان را به استادیوم عادی کنید و ساعت فیک نبندید!  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی