تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۱۰ هکتار از بوته‌زارهای «میانکاله» در آتش سوخت!

در حالی که ماجرای عجیب پتروشیمی میانکاله هنوز فراموش نشده و فعالان محیط زیست نگران آن هستند، گفته می‌شود امروز (سه‌شنبه) ۱۰ هکتار از بوته‌زارهای میانکاله در آتش سوخته است.

کد خبر: ۱۵۳۲۶۵
۱۸:۳۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

۱۰ هکتار از بوته‌زارهای «میانکاله» در آتش سوخت!

دیدارنیوز: مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه‌شنبه) آتش به جان ۱۰ هکتار از اراضی بوته‌زار میانکاله افتاده است، گفت: از تمام قوای زمینی و هوایی برای اطفاء حریق در میانکاله استفاده کرده‌ایم.

حسینعلی محمدی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات برای اطفاء حریق در منطقه میانکاله، اظهار کرد: آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح امروز در ۱۰ هکتار از اراضی بوته زار‌های میانکاله حادث شد به رغم سرعت و شدت باد همچنان با تلاش یگان امداد اطفاء هوایی و دو بالگرد و همچنین یگان امداد زمینی با ظرفیت نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی و بسیج در حالی خاموش کردن آتش هستیم.

وی افزد: همچنین برای اطفاء حریق از توان ادوات خودرویی شهرداری‌های شرق مازندران برای کنترل و مهار تلاش می‌شود.

محمدی یادآور شد: با کنترل جریان باد و اجرای آتش برد، عملیات مهار را انجام می‌دهیم و تمام تلاش ما این است تا پایان وقت امروز شرایط را برای اطفاء حریق در منطقه انجام دهیم.

میانکاله شبه‌جزیره باریکی است که از شمال با دریای خزر، از جنوب با خلیج باریک و کم‌عمق گرگان و از غرب با تالاب زاغمرز و مرداب لپوی بهشهر همسایه است. در شرق آن آشوراده قرار دارد که با تنگه باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر همسایه بندر ترکمن است. مسیر اصلی ورود به میانکاله جاده‌ای‌ست که از نکا به سمت روستای زاغمرز رفته و با عبور از کنار تالاب زاغمرز به میانکاله می‌رسد.

مساحت میانکاله در حال حاضر حدود ۶۸ هزار هکتار است، در اقلیم گرمِ مرطوب تا معتدل قرار گرفته‌است.

در شبه‌جزیره میانکاله روستا و سکونتگاه دائمی وجود ندارد، اما دامداران در بعضی فصول برای چرای دام‌های خود به آن می‌آیند. مشوراده، میان‌قلعه، قزل شمالی، قزل مهدی و قواسطل از دامداری‌ها و روستا‌های سابق این منطقه هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی