تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

سخنگوی دولت: نرخ بیکاری کاهش داشته است

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم گفت: نرخ بیکاری فصل بهار طبق اعلام مرکز آمار ایران به عدد بی سابقه ۸.۲ درصد (نسبت به بهار سال گذشته) کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۵۳۲۳۵
۱۲:۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

سخنگوی دولت: نرخ بیکاری کاهش داشته است

دیدارنیوز: سخنگوی دولت سیزدهم از تداوم روند نزولی نرخ ارز خبر داد.

علی بهادری جهرمی در نشست خود با اشاره به برنامه دولت برای مهار تورم گفت: بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار، روند نزولی نرخ رشد تورم ادامه داشته و تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور که در خردادماه ١٤٠٢، ٤٢,٦ درصد بوده است، در تیرماه در مقایسه با ماه قبل ۳/۲ درصد کاهش یافته و به زیر ۴۰ درصد رسید.

وی افزود: این در حالی است که پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال گذشته رشد ۴۵.۳ درصدی و در سه ماهه اول ۱۴۰۲ نیز رشد ۲۵.۸ درصدی داشته است. حجم نقدینگی در مرداد ۱۳۹۲ معادل ۶۴۰ هزار میلیارد تومان بود که در پایان شهریور ۱۴۰۰ این رقم به ۴ هزار و ۶۸ هزار میلیارد تومان رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه این‌ها در کنار رشد اقتصادی بیش از ۴ درصدی است. نرخ بیکاری فصل بهار نیز طبق اعلام مرکز آمار ایران به عدد بی سابقه ۸.۲ درصد (نسبت به بهار سال گذشته) کاهش یافته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه برای حل تنش آبی کشور ۲۴۰ طرح اولویت‌دار مورد توجه ویژه قرار گرفته است، اظهار کرد: مشکل آب و خشکسالی یک بحران جهانی است. در ابتدای آغاز به کار دولت حدود ۳۰۰ نقطه کشور تنش آبی شناسایی شده بود. برای رفع این تنش‌ها ۲۴۰ طرح اولویت‌دار در سرتاسر کشور تعیین و مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به طور میانگین بودجه آن‌ها در سال گذشته سه برابر شده است. در سال گذشته ردیف مستقلی برای طرح‌های اضطراری به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه درج شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت تلاش و تمرکز خود را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح جهاد آبرسانی گذاشت.

بهادری جهرمی همچنین درباره وضعیت تجارت خارجی دولت، گفت: طبق گزارش سازمان توسعه تجارت صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه در سال توافق هسته‌ای ۲۲ میلیارد دلار و در سال پایانی دولت قبل ۲۰ میلیارد دلار بوده، اما در سال ۱۴۰۱ و علیرغم تحریم‌های ظالمانه به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسید.

بهادری جهرمی یادآور شد: حجم کل تجارت خارجی ما با همسایگان نیز از ۳۲ میلیارد دلار در اجرای برجام و ۳۶ در سال پایانی دولت گذشته به ۵۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است. تجارت با آفریقا نیز دو برابر شد و از ۶۰۰ میلیون دلار به ۱۲۰۰ میلیون دلار رسید. حجم کل تجارت خارجی از ۷۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۱۱۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی