تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
در استقلال چه خبر است؟

از «پدر نکونام» تا «مظلومیت» استقلال

«طبق گفته جواد نکونام، پدرش یک استقلالی قدیمی است، اما اینکه او به واسطه اینکه پسرش سرمربی استقلال است این‌چنین در مورد وضعیت باشگاه اظهارنظر کند بسیار عجیب و بی‌سابقه است.»

کد خبر: ۱۵۳۲۱۳
۰۹:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

از «پدر نکونام» تا «مظلومیت» استقلال

دیدارنیوز: «شاید اگر سرمربی جدید آبی‌ها بی‌خیال شوراندن هواداران و ردیف کردن توجیه برای شکست‌های احتمالی در فصل آینده شود و تمرکزش را بگذارد روی تیم آن وقت اوضاع تیم بهتر شود.»

علی ولی‌اللهی در اعتماد نوشت: «روز گذشته (دوشنبه) هواداران استقلال باز هم مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کردند. در صفحات مجازی و کانال‌های هواداری هم به دفعات دیده شده که هواداران از شرایط باشگاه در فاصله دو هفته مانده تا شروع لیگ رضایت ندارند. این نارضایتی بعد از آنکه آبی‌ها در نگه داشتن محبی و قایدی شکست خوردند و نکونام یک استوری ناامیدکننده منتشر کرد، بیشتر شد.

خطیر خیلی زود سیبل شد!

علی خطیر که چندی پیش سرپرست استقلال شد خیلی زود هدف انتقاد هواداران قرار گرفت. علی خطیر بعد از استعفای حجت کریمی پشت میز مدیرعاملی استقلال نشست با این امید که ترکاندن چند بمب و جذب تعدادی ستاره از او قهرمان خواهد ساخت.

در عمل، اما اوضاع اصلا آن‌طور که پیش‌بینی می‌کرد جلو نرفت تا ماه عسل او در استقلال خیلی زود به پایان برسد. در تجمع روز گذشته هواداران استقلال، نام علی خطیر هم کنار سایر کسانی که به عنوان مظنونان رقم خوردن وضعیت فعلی باشگاه آورده می‌شود، قرار داده شد. فاصله بین گرفتن پست مدیریت استقلال و شنیدن شعار‌هایی با مضمون حیاکن رها کن برای علی خطیر به نوعی رکورد همه مدیران سابق آبی‌ها را شکست.

نکونام و کلیدواژه‌های هوادار مظلوم استقلال

جواد نکونام با شرایط خاصی به نیمکت استقلال رسید. او در زمان مدیریت حجت کریمی و با فشار هواداران و آن‌طور که رسانه‌های اصولگرا گفتند با «عفو رهبری» سرمربی آبی‌ها شد. جواد از آن روز رفتاری ضدونقیض پیش گرفته است. یک روز می‌آید و می‌گوید تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نمی‌کند و با کمک هواداران کاری می‌کند کارستان و یک روز، مثل یکشنبه، استوری می‌گذارد و با نوشتن جمله «تن‌هایی کاری از دستش برنمی‌آید» آب پاکی را می‌ریزد روی دست هواداران. او در این راه از کلیدواژه‌های هوادار و مظلومیت زیاد استفاده می‌کند. یکی نداند تصور می‌کند جواد نکونام هر روز در استقلال به همراه تعدادی از هواداران مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می‌گیرد. شاید اگر سرمربی جدید آبی‌ها بی‌خیال شوراندن هواداران و ردیف کردن توجیه برای شکست‌های احتمالی در فصل آینده شود و تمرکزش را بگذارد روی تیم آن وقت اوضاع تیم بهتر شود. با ذکر این نکته که حتی اگر اوضاع در استقلال نابسامان هم باشد مشکلات از طریق مدیر باشگاه باید مرتفع شود. در جریان گذاشتن هر روزه هواداران و خالی کردن ته دل این بندگان خدا هیچ کمکی به استقلال نمی‌کند!

پدیده‌ای به نام پدر جواد نکونام

با احترام به سن و سال و کسوت خانواده سرمربی استقلال این روز‌ها برای نخستین‌بار فضای رسانه‌ای کشور با پدیده‌ای به نام «پدر سرمربی استقلال» روبه‌رو شده است. کسی نمی‌داند ولی شاید این هم یک سمت جدید است که در فوتبال ایران تعریف شده است. آقای نکونام بزرگ در روز‌های گذشته در چندین نوبت در قامت یک فرد مطلع از شرایط باشگاه و کسی که جایگاه سخنگویی دارد در مورد وضعیت آبی‌ها مقابل هواداران قرار گرفته و حرف زده است؛ آن هم در حال «خروج از باشگاه». ایشان یک‌بار گفت به زودی برای پسرش جواد یک پرونده سیاسی درست خواهد شد و او به زندان می‌افتد و روز گذشته هم با وسط کشیدن نام محمودرضا بابایی یا همان «بچه» معروف گفت او نمی‌گذارد جواد کارش را بکند. طبق گفته جواد نکونام، پدرش یک استقلالی قدیمی است، اما اینکه او به واسطه اینکه پسرش سرمربی استقلال است این‌چنین در مورد وضعیت باشگاه اظهارنظر کند بسیار عجیب و بی‌سابقه است.

وزیر ورزش یا وزیر اقتصاد؟

روز گذشته خبر رسید حمید سجادی وزیر ورزش استعفا داده است. هنوز این خبر از سوی وزارتخانه مورد تایید یا تکذیب قرار نگرفته است. البته تفاوتی هم نمی‌کند، چون گویا بود و نبود حمید سجادی تفاوتی به حال استقلال نمی‌کند و او از خیلی وقت پیش مسوولیت‌هایش در مورد این باشگاه را برون‌سپاری کرده است؛ حالا یا به وزارت اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی یا به دوستان دیگری در خارج از محیط ورزش. به همین دلیل هم آبی‌ها طی تنها ۴ ماهه ابتدای سال ۳ مدیرعامل به خود دیده‌اند که دو تا از آن‌ها با وضعیتی اسفبار استقلال را ترک کرده‌اند؛ علی فتح‌الله‌زاده و حجت کریمی.

جنگ قدرت در ساختمان باشگاه

از استوری‌های جواد نکونام، اخبار نزدیک به رسانه‌های سرمربی، وضعیت سرپرست استقلال و تماشاچی بودن وزارت ورزش به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکل آبی‌ها نه دست‌های پشت پرده برای تضعیف این تیم که جنگ قدرت در ساختمان باشگاه باشد. آن‌طور که مشخص شده هماهنگی و پشتیبانی خاصی میان ارکان استقلال وجود ندارد. مصاحبه‌ها، گلایه‌ها، کارشکنی‌ها و تعویق‌ها همگی در این کانسپت قابل بررسی است. مدتی پیش در خبری اطلاع دادیم که خطیر چندان رضایتی از همکاری با جواد نکونام ندارد و نکو هم از شکل کار خطیر راضی نیست. در این بین خطیر اصلا بدش نمی‌آید که اوضاع به سمتی پیش برود که نکونام از استقلال جدا شود و در سمت مقابل نکونام فعلا قصد عقب‌نشینی ندارد. خبر جدیدتر آن است که اوضاع از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی