تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
منبع نظامی اوکراینی پس از حمله پهپادی خبر داد

«عملیات ویژه‌» در مسکو

یک منبع در وزارت دفاع اوکراین گفت حمله‌ای که با دو پهپاد پایتخت روسیه را هدف قرار داد، یک «عملیات ویژه» بود که توسط سازمان اطلاعات اوکراین انجام شده است.

کد خبر: ۱۵۳۲۰۶
۲۰:۴۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

عملیات ویژه‌ سازمان اطلاعات اوکراین در مسکو

دیدارنیوز: این منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه توضیح داد که حمله روز دوشنبه دوم مرداد که با دو پهپاد به مسکو انجام شده «یک عملیات ویژه است که توسط سرویس اطلاعات نظامی وابسته به وزارت دفاع اوکراین» انجام شده است.

از سویی، بر بنا بر اعلام فرماندهی عملیات اوکراین در جنوب این کشور، حملات روسیه یک تاسیسات بندری در منطقه اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار داده و یک انبار غلات را تخریب کرده است.

فرماندهی عملیات جنوب اوکراین شامگاه یکشنبه اعلام کرد حمله شبانه روسیه که حدود چهار ساعت به طول انجامیده با استفاده از پهپاد (شاهد ۱۳۶) انجام شده و یک تاسیسات بندری را هدف قرار داده است.

این فرماندهی همچنین تاکید کرد که در این حمله پهپادی روسیه یک انبار غلات اوکراین تخریب شده و خساراتی نیز به سایر سیلو‌های بارگیری وارد شده است.

از سویی دیگر فرماندار دست‌نشانده روسیه در شبه جزیره الحاق شده کریمه، اعلام کرد، یک انبار مهمات روسی در حملات پهپادی اوکراین در کریمه هدف قرار گرفته است.

سرگئی آکسیونوف، فرماندار دست‌نشانده روسیه در شبه جزیره الحاق شده کریمه در «تلگرام» با بیان اینکه «نیرو‌های پدافند هوایی ۱۱ پهپاد دشمن را در آسمان کریمه سرنگون و آن‌ها را خنثی کردند»، افزود که در منطقه جانکوی یک «انبار مهمات» روسیه مورد اصابت قرار گرفته و بر اثر سقوط لاشه یکی از پهپاد‌ها به خانه‌ای آسیب رسیده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو پهپاد اوکراینی در ساعات اولیه بامداد دوشنبه به مسکو حمله کردند که رهگیری و منهدم شدند.

خبرگزاری‌های رسمی گزارش دادند که لاشه یک پهپاد در دو کیلومتری ساختمان‌های این وزارتخانه پیدا شد.

خنثی کردن حمله اوکراین به مسکو

وزارت دفاع روسیه ضمن «تروریستی» خواندن چنین حمله‌ای، در «تلگرام» اعلام کرد که این حمله هیچ مصدومی نداشته است.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفت که در جریان این حمله که در سحرگاه روز دوشنبه رخ داد، دو ساختمان غیرمسکونی آسیب دیدند.

تاکنون مشخص نیست که آیا پهپاد‌ها هنگام سرنگون شدن به ساختمان‌ها برخورد کرده‌اند یا این‌که عمدا آن ساختمان‌ها را هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از سرویس‌های اورژانس این کشور گزارش دادند که قطعات لاشه یکی از پهپاد‌ها در نزدیکی ساختمانی در بلوار کومسومولسکی، نه چندان دور از ساختمان‌های وزارت دفاع پیدا شده است.

خبرگزاری‌ها گزارش دادند که خیابان‌های کومسومولسکی و لیخاچف در جنوب مسکو بسته شده است که در آن یک ساختمان اداری مرتفع آسیب دیده است.

به نقل از العربیه، تا لحظه انتشار گزارش‌ها هیچ اظهارنظر فوری از سوی کی‌یف صورت نگرفته بود. اوکراین هرگز مسئولیت حملات در داخل خاک روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را بر عهده نگرفته است، اما در ماه‌های اخیر گفته است که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه به ضدحمله کیف کمک می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی