تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
من هرگز از رانت استفاده نکردم، محکومیت اقتصادی و فساد نداشته‌ام

سلاح‌ورزی: می‌خواستند من را مقابل حاکمیت قرار بدهند

حسین سلاح‌ورزی، رییس جدید اتاق بازرگانی ایران درباره حواشی اخیر انتخابش در این سمت و فشار برخی رسانه‌های حامی دولت به او گفت: عده‌ای دوست نداشتند من رییس اتاق شوم، به همین دلیل سعی کردند من را مقابل نظام و حاکمیت قرار بدهند و بعد از روشی نخ‌نما استفاده کردند تا من را فاسد بنامند و از این طریق افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهند، همه این‌ها از بی‌تقوایی است، امیدواریم در کشور به سیستم‌هایی که به دنبال مایوس کردن مردم و فعالان اقتصادی هستند رسیدگی شود.

کد خبر: ۱۵۳۱۹۳
۱۷:۵۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

سلاح‌ورزی: می‌خواستند من را مقابل حاکمیت قرار بدهند

دیدارنیوز: رییس اتاق ایران بیان کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم از نظر ما انتخابات تمام شده و از همه خواهش کردیم سوت پایان رقابت‌های انتخاباتی را بزنند. در همه رقابت‌های انتخاباتی ممکن است موضوعات مختلفی مطرح شود. همه این‌ها از نظر ما تمام شده است، آنچه که شما به عنوان بداخلاقی نام بردید را من بی‌تقوایی می‌نامم. خیلی سعی شد یک چهره فاسد از من نشان دهند، خیلی قاطع عرض می‌کنم من هرگز از رانت استفاده نکردم، محکومیت اقتصادی و فساد نداشته‌ام، همه این‌ها دروغ پردازی بوده است.

حسین سلاح‌ورزی، رییس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: قبل از انتخابات ۲۸ خرداد ماه ما اعضای هیات رییسه که اعلام نامزدی کرده بودیم برنامه‌های خود را تدوین و منتشر کرده بودیم، امروز هم می‌خواهیم در مورد برخی از پروژه‌های مشخص که در این چند هفته در اتاق آغاز شده را به استحضار برسانیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اصلی‌ترین مشکل در معیشت و رفاه مردم متصل به ایرادی است که می‌توان گفت گیرافتادن در تله رشد پایین است، مسائلی که برای رشد پایدار مطرح است، رشد کسب و کار، بحث خصوصی سازی و افزایش سهم بخش خصوصی و... را ایشان بیان کردند و اساسا ما هم در اتاق بازرگانی سعی کردیم برنامه‌ها در راستای برنامه‌های دولت باشد.

سلاح‌ورزی افزود: هفت برنامه یا پروژه جدی را در اتاق شروع کرده‌ایم، حدود ۲۳ رشته اقتصادی در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت را تعریف و در این زمینه از کشور‌های شرق آسیا بهره‌برداری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نکته بعدی این بوده که چگونه از ظرفیت اتاق‌های استانی و تشکل‌های تخصصی استفاده کنیم، در حال حاضر به دنبال تدوین یک الگوی توسعه منطقه‌ای هستیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی اتاق هم در حوزه دیپلماسی اقتصادی است. یک برنامه‌ای را داریم پیش می‌بریم که یک مجمع متشکل از کشور‌های منطقه را شکل بدهیم.

سلاح‌ورزی گفت: یک ظرفیت بسیار خوبی در اتاق‌های مشترک و اتاق‌های استانی که با اتاق کشور‌های همسایه تعامل دارند را داریم و به دنبال افزایش حجم مراودات هستیم.

وی بیان کرد: بحثی دیگری که اتاق دنبال می‌کند طرح ملی کارورزی است، تجارب گذشته را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که مهارت‌های شغلی جویندگان کار را با استفاده از ظرفیت بنگاه‌ها عضو اتاق به کاریابی‌ها متصل کنیم تا بتوان مشاغل را فراهم کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: دولت یک تعهداتی را در حوزه مسکن دارد، فارغ از عددی که مطرح است، مسکن عاملی مهم برای رفاه مردم است و در اتاق به این موضوع پرداخته‌ایم. هدف ما این است که اپراتور تامین زنجیره ساختمان را تشکیل دهیم، از تجربه‌های مسکن مهر اثرات تورمی است، ما یک مدلی داریم که بتوانیم زنجیره تامین مالی را هم تعریف کنیم.

سلاح‌ورزی عنوان کرد: معتقدیم که اگر ظرفیت تشکل‌ها و بنگاه‌های عضومان را درنظربگیریم می‌توانیم به دولت هم در احیای واحد‌های تولیدی، بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی ملی و استانی کمک کنیم. اتاق یک برنامه مدون را برای توجیه پذیرکردن بخشی از این پروژه‌ها تکمیل می‌کند.

وی گفت: به دلیل تجربه بدی که در حوزه واگذاری و خصوصی سازی وجود دارد، حضور بخش خصوصی در بحث مولد‌ها یک مقدار آسیب دیده، درصدد هستیم تا به حضور فعال‌تر اعضای بخش خصوصی در این موضوع کمک کنیم.

سلاح‌ورزی گفت: در اتاق برنامه‌ای که متناظر با سهولت کسب و کار است تدوین کرده‌ایم یک هدف گذاری کنیم تا با بهبود شاخص‌های کسب و کار به دولت کمک کنیم تا این‌ها به بهبود سرمایه گذاری و... منجر شود.

سلاح ورزی در درخصوص جلسه روز شنبه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی گفت: همانطور که قبلا اعلام کردیم از نظر ما انتخابات تمام شده و از همه خواهش کردیم سوت پایان رقابت‌های انتخاباتی را بزنند. در همه رقابت‌های انتخاباتی ممکن است موضوعات مختلفی مطرح شود همه این‌ها از نظر ما تمام شده است، آنچه که شما به عنوان بداخلاقی نام بردید را من بی تقوایی می‌نامم. خیلی سعی شد یک چهره فاسد از من نشان دهند، خیلی قاطع عرض می‌کنم من به عنوان حسین سلاح ورزی هرگز از رانت استفاده نکردم، محکومیت اقتصادی و فساد نداشته ام، همه این‌ها دروغ پردازی بوده است. شورای عالی نظارت به موجب قانون رکنی از اتاق است و به صورت روتین جلسات اش را برگزاری می‌کند و جلسه شنبه هم یکی از این جلسات است. ممکن است مراجع مختلف ابهاماتی را مطرح کرده باشند و شورای عالی وظیفه بررسی دارد و نگرانی بابت جلسه روز شنبه ندارم.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: عده‌ای دوست نداشتند من رییس اتاق شوم، به همین دلیل سعی کردند من را مقابل نظام و حاکمیت قرار بدهند و بعد از روشی نخ‌نما استفاده کردند تا من را فاسد بنامند و از این طریق افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهند، همه این‌ها از بی‌تقوایی است، امیدواریم در کشور به سیستم‌هایی که به دنبال مایوس کردن مردم و فعالان اقتصادی هستند رسیدگی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی