تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

تکرار قرآن‌سوزی در دانمارک

باوجود اعتراض‌های اخیر کشور‌های اسلامی به سوئد و دانمارک، بار دیگر در کشور دانمارک دو نفر مقابل سفارت عراق در شهر کپنهاگ اقدام به قرآن‌سوزی کردند.

کد خبر: ۱۵۳۱۸۹
۱۷:۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

تکرار قرآن‌سوزی در دانمارک

دیدارنیوز: درحالیکه روابط دیپلماتیک کشور‌های اسلامی با سوئد و دانمارک هم اکنون تحت تاثیر اقدامات فردی برخی افراد در خصوص اهانت به کتاب مقدس مسلمانان قرار گرفته است، روز دوشنبه بار دیگر این مساله در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک تکرار شد.

دو نفر در دانمارک روز دوشنبه یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت عراق در شهر کپنهاگ به آتش کشیدند. یکی از سازمان‌دهندگان این اقدام در شهر کپنهاگ، روز دوشنبه یک جلد قرآن را زیر پا گذاشت و آن را در کنار پرچم عراق روی زمین آتش زد.

این دو نفر که خود را «وطن‌پرستان دانمارکی» می‌نامند هفته گذشته نیز اقدام مشابهی را انجام داده و آن را به صورت زنده از فیس‌بوک پخش کردند.

پس از آن که کشور‌های دانمارک و سوئد بر اساس قوانین حمایت از «آزادی بیان» اجازه سوزاندن قرآن را صادر کردند، اعتراضات زیادی در کشور‌های مختلف از جمله در ایران و عراق را بر انگیخت. معترضان در عراق روز پنجشنبه سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی