تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مهار آتش‌ در مریوان؛ ۱۶۵ هکتار از جنگل‌ها سوخت

سعید کریمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از مهار آتش سوزی و سوختن ۱۶۵ هکتار از جنگل‌های مریوان خبر داد.

کد خبر: ۱۵۳۰۸۰
۰۹:۳۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

مهار آتش‌ در مریوان پس از ۵۶ ساعت

دیدارنیوز: آتش‌سوزی مریوان پس از ۵۶ ساعت با سوختن ۱۶۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان مهار شد.

سعید کریمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان پس از سه روز در مناطق «کلکه جان»، «دارسیران»، «پیله»، «سلسی» و «کانی میران» مهار شد.

وی با اشاره به حجم بالای آتش‌سوزی گفت: این آتش‌سوزی با احتساب زمان ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه تا ۲۰ روز شنبه بعد از ۵۶ ساعت تلاش نیرو‌های ادارات منابع‌طبیعی شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه و کامیاران؛ سمن‌ها و NGO‌ها و گروه‌های مردم محلی با همراهی هلی‌کوپتر آب‌پاش اعزامی از تهران مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با ابراز تأسف اینکه طبق ارزیابی اولیه ۱۶۵ هکتار از جنگل‌های شهرستان مریوان در پی این آتش‌سوزی در آتش سوخت، تصریح کرد: علت این واقعه تلخ در حال بررسی بوده و در صورت شناسایی خاطیان با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

کریمی افزود: هلی‌کوپتر آب‌پاش اعزامی از تهران همچنان در مریوان بوده و امروز مجدد عملیات هوایی، پاکسازی و لکه‌گیری انجام خواهد شد تا مجدد مناطق آتش گرفته شده بررسی و در جا‌هایی که چنانچه آتش سوزی مجدد رخ داده باشد، نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.

بر اساس دستور وزیر کشور در مواقع بحران، حادثه و رخداد‌های طبیعی، تنها شخص استاندار و یا مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اجازه مصاحبه و حق اظهارنظر درباره آن واقعه را داشته که در آتش‌سوزی اخیر مریوان دقیقا بر خلاف این مصوبه، از فرماندار مریوان گرفته تا مدیرکل منابع طبیعی استان هر کدام جداگانه برای خود مصاحبه می‌کردند، انگار مسابقه گذاشته بودند که همین تعدد مصاحبه‌ها و گاه اظهارنظر‌های متفاوت باعث آشفتگی و سردرگمی مردم شده بود که انتظار می‌رود این وضعیت ساماندهی شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی