تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

انتقادهای تند خیابانی از رئیسی؛ گفتن خواسته مردم تبعات دارد؟

پس از انتقادهای تند و تیز جواد خیابانی از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری که در بخشی از آن گفته «آقای رئیس‌جمهور شما رئیس من نیستید. من شما را انتخاب کردم، من رأی دادم. اصلا واژه رئیس‌جمهور واژه غلطی است. رئیس‌جمهور یعنی رئیس مردم؛ ایشان رئیس مردم نیست منتخب مردم است. آقای منتخب، مردم ورزشگاه، سینما و اتوبان نیاز دارند، آقای منتخب مردم شما حتی نتوانستی یک جاده تهران تا مشهد بسازی» باید دید این اظهارات چه تبعاتی برای مجری صداوسیما خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۳۰۳۱
۱۲:۱۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

خیابانی و رئیسی

دیدارنیوز: انتقادات جواد خیابانی علیه رئیس‌جمهور چه تبعاتی برایش خواهد داشت؟

دولت‌ها همواره با وعده‌های زیبا و پر زرق و برق روی کار می‌آیند و بارقه‌هایی از امید به آینده‌ای بهتر را در دل مردم زنده می‌کنند، اما به تجربه ثابت شده که بسیاری از این وعده‌ها صرفا شعاری در زمان انتخابات بوده و به قول محمدرضا تاجیک نظریه‌پرداز اصلاح‌طلب «شعار‌ها تا دم در پاستور است.»، اما با گذشت یکی دو سال از عمر دولت و مشاهده عملکرد‌ها در حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود که چه میزان باید به این دولت در جهت تحقق وعده‌های داده شده امید داشت. یا اینکه با این روند عملکردی اساسا می‌توان امیدی به تحقق وعده‌ها و بهبود شرایط داشت یا اینکه وضعیت از این بهتر نخواهد شد. هر چند که این مساله در دولتی خاص نبوده و همه دولت‌ها کم و بیش با این مساله مواجه بوده‌اند.

حال مواجهه یک دولت با این مساله کمتر و در دولتی این مساله بیشتر و پررنگ‌تر خود را به نمایش گذاشته است. اما با توجه به این مساله که در حال حاضر دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی روی کار است و دومین سال کاری خود را نیز به پایان می‌برد و در آغاز سومین سال کار خود است؛ قدر مسلم باید به عملکرد این دولت پرداخت. نگاهی به کارکرد‌های دولت به‌ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم نشان می‌دهد که دولت آن طور که باید و شاید نتوانسته در جهت حل مشکلات مردم و تحقق وعده‌ها عمل کند. شاید چیزی به گزافه نرفته باشد اگر بگوییم شرایط نسبت به سال آخر دولت پیشین نه تنها بهتر نشده بلکه با مشاهده قیمت کالا‌های مصرفی مردم، وضعیت معیشت و تورم لجام گسیخته شرایط سختی را نیز پشت‌سر می‌گذاریم.

شرایط به قدری سخت شده که خرید خانه به رویایی دست نیافتنی و اجاره‌خانه به امری بسیار مشکل تبدیل شده است. جالب اینکه دولت و مجلس نیز اساسا نگاهی به این موضوعات ندارند و اساسا مسائل دیگری را که از اهمیت‌های درجه چندم برخوردارند مدنظر قرار می‌دهند. غافل از اینکه این نوع رویکرد‌ها و نپرداختن به حل مشکلات مردم اعتماد عمومی و امید مردم به بهبود شرایط را از بین می‌برد که شاید زیان‌های جبران‌ناپذیری با خود به همراه داشته باشد؛ لذا تا زمان باقی است باید فکری عاجل برای برون رفت از وضع موجود و عزیمت به شرایط مطلوب اتخاذ گردد.

تو رئیس من نیستی

«مهلا» برنامه‌ای است که طی سال‌های گذشته در دهه محرم با چهره‌های مختلف در هر حوزه‌ای در چارچوب‌های محرم به گفتگو می‌پردازد و امسال نیز فصل چهارم این برنامه با اجرای محمدحسین پویانفر که خود مداح است کلید خورده است. در همین راستا پنجشنبه ۲۹ تیرماه این برنامه میزبان یک چهره آشنای رسانه‌ای و ورزشی بود که صحبت‌هایش در این برنامه که بیشتر ابعاد اجتماعی داشت بازتاب‌های بسیاری داشت و از رسانه‌های رسمی تا شبکه‌های اجتماعی صحبت‌های وی را پوشش دادند.

جواد خیابانی چهره‌ای بود که مهمان دومین قسمت برنامه مهلا بود که در خصوص درآمد خود از گزارش فوتبال گفت: «من هر گزارشی در تلویزیون می‌کنم یک میلیون می‌گیرم و ماهی دو سه گزارش انجام می‌دهم و اینگونه نیست که فکر کنید ما میلیارد‌ها تومان در می‌آوریم.» وی در خصوص نوع نگاه جوانان و نسل جدید به مسائل و مشکلات جامعه اظهار کرد: «جوانان امروز می‌بینند که آقازاده‌ها سوار ماشین ۲۰ میلیاردی هستند، فوتیالیست قرارداد ۵۰ میلیاردی می‌بندد و اتفاقات کشور را می‌بیند. بعد به او می‌گوییم که بیا و با معنویت زندگی کن.» این مجری و گزارشگر صداو سیما ادامه داد: «اگر یک جوان بخواهد یک خانه بخرد باید پنج، ده، حتی ۳۰ میلیارد تومان هزینه کند آیا می‌تواند؟ می‌گویند جوانان ازدواج کنند چگونه؟» وی افزود: «جوان عزیز کشور من به‌عنوان یک آدم ۶۰ ساله به تو خیانت کردم، بد کردم و نخواستم بفهمانم که می‌توانی این کشور را بسازی.» خیابانی اظهار کرد: «با یکماه یارانه می‌توان در کشور ۲ استادیوم ساخت.»

خیابانی خطاب به سیدابراهیم رئیسی گفت: «آقای رئیس‌جمهور شما رئیس من نیستید. من شما را انتخاب کردم، من رأی دادم. اصلا واژه رئیس‌جمهور واژه غلطی است. رئیس‌جمهور یعنی رئیس مردم؛ ایشان رئیس مردم نیست منتخب مردم است. آقای منتخب، مردم ورزشگاه، سینما و اتوبان نیاز دارند.» وی خطاب به پویانفر مجری برنامه اظهارکرد: «اگر باهم به مشهد برویم ۵۰ درصد سالم به مقصد می‌رسیم و شاید در جاده کشته شویم. اینجا خانه اهل بیت (ع) است، اما تا مقصدی به‌نام مشهدالرضا یک جاده خوب از پایتخت به آن شهر نیست. آقای منتخب مردم شما حتی نتوانستی یک جاده تهران تا مشهد بسازی. آن وقت می‌خواهیم میزبان جام‌جهانی باشیم؟» وی عنوان کرد: «ما می‌توانیم به شرطی که زیرساخت‌ها را داشته باشیم. به شرطی که نماینده مجلس در خانه ملت برای مردم تلاش کند نه برای گرفتن ماشین شاسی‌بلند خود.»

خیابانی در بخشی از صحبت هایش درباره کل دریافتی خود افزود: «فیش حقوقی من با پنجاه سال درس خواندن، دانشگاه رفتن و با مدرک دکترا به ۲۰ میلیون تومان نمی‌رسد.» وی در جواب مجری که گفت اجازه دهید جوانان قبول نکنند، بیان کرد: «کارگزینی صداوسیما آزاد است فیش حقوقی من را منتشر کند یا خودم منتشر می‌کنم.»

خیابانی مطرح کرد: «سال دیگر قرار است مصر، یونان و عربستان میزبان جام‌جهانی تمدن‌ها باشند، ننگ بر من اگر ما بین آن سه کشور نباشیم. می‌گویند زیرساخت نداریم، آقای منتخب مردم، آقای نماینده مردم، آقای وزیر شما باید کاری کنید که داشته باشیم. پس اگر نه شما بر‌ای چه کاری آمده‌اید؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی