تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

دلار به کجا می‌رود؟

کارشناسان اقتصادی ارزش ذاتی قیمت دلار را با توجه به تورم در کریدور‌های بالاتر قیمتی می‌دانند. آن‌ها معتقدند این ثبات ارزی و روند کاهشی محدود، حاصل تلاش‌های بازارساز است.

کد خبر: ۱۵۳۰۱۷
۱۰:۱۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

دلار به کجا می‌رود؟

دیدارنیوز: طی تعطیلات پایان هفته، اخبار متعددی در حوزه روابط بین‌المللی ایران از سوی اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا مطرح شد. آیا این اخبار می‌تواند امروز، قیمت دلار را که در مسیر آهسته و پیوسته کاهشی در حرکت است معکوس کند؟

قیمت دلار در دو هفته پایانی تیر، هر هفته یک پله کاهش داشته است. این اسکناس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در کانال ۴۸ هزار تومانی و با قیمت ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد.

بمباران خبری در تعطیلی بازار ارز

روز پنجشنبه درست زمانی که بازار ارز به کار خود پایان داد، خبری مبنی بر اعمال تدابیر محدودکننده جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران و با ادعای حمایت نظامی از سوریه و جنگ روسیه در اوکراین مطرح شد. از سوی دیگر برخی اخبار مربوط به توقیف یک محموله نفت غیرمجاز در اندونزی که گفته می‌شد مربوط به ایران است حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت.

همچنین لغو میزبانی ایران در رویدادی که قرار بود اکتبر سال جاری در روز جهانی دریانوردی برگزار شود از سوی ایالات متحده آمریکا، اخباری بود که می‌توان از آن‌ها در جهت تحرکات افزایشی بازار ارز یاد کرد. آبرام پیلی که عهده‌دار مسئولیت‌های رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شده است، دیروز ۳۰ تیر، در توییتی نوشت: «ایران نمی‌تواند میزبان رویداد روز جهانی دریانوردی باشد.»

با این وجود به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، توانایی عرضه تعیین‌کننده قیمت در بازار ارز است. با مسیر کاهشی قیمت دلار از ابتدای سال جاری تا کنون، دولت و بانک مرکزی نشان داده‌اند که به هر نحوی درصدد مدیریت بازار ارز هستند. باید دید با وجود روز‌های رکودی ماه محرم و اخباری که به مذاق کاهشی‌های بازار ارز خوش نمی‌آید قیمت دلار چه روندی را در پیش می‌گیرد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۲۹ تیر، قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۵۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۸ تومان عرضه شد. بیش از یک هفته است که قیمت‌ها در سایت بازار متشکل ارزی تغییرات یک تومانی دارد و فریز شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

در آخرین معامله روز پنجشنبه یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۴۲۶ تومان معامله شد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۶ هزار و ۱۸۸ تومان رسید و ۲۰۰ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش یک پله پایین آمد و با قیمت ۴۱ هزار و ۹۸۹ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز پنجشنبه با رقم ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم همانند اسکناس دلار تغییر نداشته است. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱هزار و ۲۳۴ تومان عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی