تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزیر دفاع توضیح می‌دهد

عربستان مشتری پهپاد ایرانی بود؟

آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره این که پیشنهاد خرید پهپاد از عربستان داشته‌ایم یا نه، گفت: اینگونه نیست که بخواهیم یک کشور خاص را مورد توجه قرار دهیم، ولی ما، چون قدرت پهپادی در دنیا هستیم. قطعاً این موضوع نقش مهمی در قدرت نظامی، کشاورزی، صنعتی دارد و غالب کشور‌ها به دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی خود بیایند و از پهپاد استفاده کنند.

کد خبر: ۱۵۲۹۳۵
۱۱:۲۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

عربستان مشتری پهپاد ایرانی بود؟

دیدارنیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که کسی نمی‌تواند تهدیدش کند و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که آن را دنبال می‌کند.

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مباحث مربوط به روابط بین‌الملل همانطور که وزارت خارجه برایش برنامه دارد وزارت دفاع هم در این مسیر مسئولیت‌هایی را دنبال می‌کند. کشور‌های آمریکای لاتین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، علتش این است کشور‌هایی که در محور مقاومت هستند و مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه‌طلبی یکجانبه‌گرایی آمریکا قرار دارند همیشه مورد توجه ما هستند.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف این کشور‌ها را حمایت کنیم. سفر رئیس‌جمهوری به منطقه آمریکای لاتین را چند وقت پیش شاهد بودیم و الان هم کشور‌های مستقل آن منطقه تمایل زیادی دارند که با ما ارتباط و تعامل داشته باشند.

وزیر دفاع با اشاره به دیدار اخیر خود با همتای بولیویایی یادآور شد: ما در دنیا به گونه‌ای رفتار کردیم که مورد توجه هستیم. صداقت جمهوری اسلامی و استحکام نظام و حضورش در مناطق مختلف و قدرت منطقه‌ای ما همه نشان از این دارد که کشور‌های دیگر تمایل زیادی دارند با جمهوری اسلامی رابطه داشته باشند، کشور بولیوی مستقل است و تلاش می‌کند که در ابعاد فناوری، علم و دانش و امور صنعتی توسعه یابد و ما هم کمکش می‌کنیم.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد خرید پهپاد از عربستان داشته‌ایم یا نه، اظهار کرد: اینگونه نیست که بخواهیم یک کشور خاص را مورد توجه قرار دهیم، ولی ما، چون قدرت پهپادی در دنیا هستیم. قطعاً این موضوع نقش مهمی در قدرت نظامی، کشاورزی، صنعتی دارد و غالب کشور‌ها به دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی خود بیایند و از پهپاد استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد‌های آماده رونمایی اظهار کرد: ما در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری، پهپادی، بالگردی و رزم زمینی و سایر موارد با توجه به مأموریتی که وزارت دفاع در پشتیبانی از نیرو‌های مسلح دارد و ارتباطی که ما با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم به دنبال این هستیم که تولید تسلیحات جدید یا ارتقای سلاح‌های قبلی را در دستور کار داشته باشیم.

آشتیانی درباره آخرین وضعیت ناوشکن دماوند نیز، اظهار کرد: این یک مسیری را طی می‌کند که وزارت دفاع، ارتش و ستادکل دارند آن را دنبال می‌کنند و بزودی اخبارش را اعلام می‌کنند.

وزیر دفاع در واکنش به قصد آمریکا برای اعزام ناو‌های بیشتر به تنگه هرمز، گفت: آمریکا کار‌های خودش را دنبال می‌کند، اما اساسأ جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که اصلاً کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند. جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که آن را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی