تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری مطرح کرد

شعبه حاشیه‌ساز مجتمع قضایی ارشاد؛ خطر ظهور قاضی «مرتضوی» جدید

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در مطلبی با عنوان «شعبه حاشیه‌ساز مجتمع قضایی ارشاد» درباره آرای عجیب شعبه ۱۰۸۸ مجتمع قضایی ارشاد نوشت: «آرای این شعبه با هدف تحقیر متهمان حجاب، خطر ظهور یک قاضی مرتضوی جدید در دستگاه قضایی را تشدید کرده. قاضی شعبه مذکور با توجه به ملبس بودن به لباس روحانیت با احکامی که خارج از دایره منطق و قانون صادر می‌کند، علاوه بر دستگاه قضایی، شان روحانیت را نیز زیر سوال می‌برد.»

کد خبر: ۱۵۲۹۳۱
۱۰:۴۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

شعبه حاشیه‌ساز مجتمع قضایی ارشاد

دیدارنیوز: «بی‌پرده می‌توان گفت که آراء صادر شده توسط این شعبه ناشی از عداوت و کینه جویی شخص قاضی است.»

علی مجتهدزاده در صفحه اجتماعی خود نوشت: «اخیرا آرای عجیب شعبه ۱۰۸۸ مجتمع قضایی ارشاد با هدف تحقیر متهمان حجاب، خطر ظهور یک قاضی مرتضوی جدید در دستگاه قضایی را تشدید کرده. قبل از هر چیز جا دارد از مقامات قضایی تقاضا کنیم در خصوص آراء نامشروع و شنیع صادره از این شعبه حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.

درباره آرا این شعبه می‌توان به احکامی نظیر حکم محرومیت یک زن پزشک از اشتغال در مراکز درمانی دولتی و الزام او به انجام خدمت به‌عنوان نظافتچی اشاره کرد. طبق اطلاع قطعی بنده همین شعبه احکام دیگری، چون محرومیت برخی وکلا از وکالت نیز صادر کرده که اخبار آن‌ها رسانه‌ای نشده‌اند.

قاضی شعبه مذکور با توجه به ملبس بودن به لباس روحانیت با احکامی که خارج از دایره منطق و قانون صادر می‌کند، علاوه بر دستگاه قضایی، شان روحانیت را نیز زیر سوال می‌برد. صدور چنین احکامی توسط یک شعبه دادگاه کافی است تا دقت و سلامت آراء دیگر قضات دادگستری نیز بی‌اعتبار گردد.

بی‌پرده می‌توان گفت که آراء صادر شده توسط این شعبه ناشی از عداوت و کینه جویی شخص قاضی است. شاهد این ادعا هم آراء دیگر قضات درباره اتهامات مشابه مرتبط با مساله حجاب است که هیچکدام از موارد مندرج در آرا شعبه ۱۰۸۸ در آرا آن‌ها وجود ندارد و این موارد مختص آرا همین شعبه هستند.

معاون اول قوه قضائیه به همین منظور در سخنانی انتقادآمیز گفته که مجازات تکمیلی و تبعی باید با جرم سنخیت داشته باشد. به عبارتی حتی مقامات عالی قوه قضائیه هم بر اشکالات حقوقی و منطقی آرا شعبه ۱۰۸۸ مجتمع قضایی ارشاد واقف هستند. پس سوال اینجاست که چرا اقدام متناسبی صورت نمی‌گیرد؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی