تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

واکنش کره‌جنوبی و آمریکا به موشک‌پرانی کره‌شمالی

پس از حضور یک زیردریایی آمریکایی در بندری در کره جنوبی، کره‌شمالی دو موشک بالستیک پرتاب کرد که با واکنش همسایه جنوبی و درخواست ان‌ها برای توقف موشک‌پرانی پیونگ یانگ مواجه شد.

کد خبر: ۱۵۲۹۱۶
۰۸:۲۴ - ۲۸ تير ۱۴۰۲

واکنش کره‌جنوبی و آمریکا به موشک‌پرانی کره‌شمالی

دیدارنیوز: ارتش ژاپن اعلام کرد که کره‌شمالی اوایل وقت امروز -چهارشنبه- به وقت محلی، دو موشک بالستیک به سمت شرق پرتاب کرد.

به نقل از رویترز، ارتش ژاپن اعلام کرد که کره‌شمالی اوایل وقت امروز -چهارشنبه- به وقت محلی، دو موشک بالستیک به سمت شرق پرتاب کرد.

این پرتاب موشکی تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که یک زیردریایی موشک بالستیک آمریکا برای اولین بار در چهار دهه گذشته وارد بندری در کره جنوبی شد.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که به نظر می‌رسد هر دو موشک در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور سقوط کرده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی نیز از کره‌شمالی خواست تا این گونه پرتاب‌ها را متوقف کند.

در بیانیه این نهاد آمده است: «پرتاب‌های پی در پی موشک‌های بالستیک کره‌شمالی را به عنوان اقدام‌های تحریک‌آمیز شدیدی که صلح و ثبات شبه‌جزیره کره و همچنین جامعه بینالمللی را تضعیف می‌کند و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، به شدت محکوم می‌کنیم».

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که از پرتاب موشک آگاه بوده و در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود است.

فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر نمی‌رسد پرتاب‌ها تهدیدی فوری برای ایالات متحده یا متحدانش باشد، اما این رویداد‌ها تأثیر بی‌ثبات‌کننده برنامه تسلیحاتی غیرقانونی کره‌شمالی را نشان می‌دهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی