تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای طالبان؛ گزارش‌ سازمان ملل درباره زنان افغانستانی درست نیست!

پپس از بازگشت گروه وحشی و مسلح طالبان به قدرت در افغانستان روزگار مردم این کشور سیاه‌تر از قبل شده به ویژه برای دختران و زنان افغانستان که از تحصیل، کار و محدودیت‌های شدید دیگر مجبور به خانه نشینی شده‌اند اما سخنگوی گروه طالبان که دنیا آن را به رسمیت نشناخته مدعی شد که گزارش‌های سازمان ملل درباره زنان افغانستانی درست نیست.

کد خبر: ۱۵۲۸۹۰
۱۲:۴۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

ادعای طالبان؛ گزارش‌ها درباره زنان افغانستانی درست نیست!

دیدارنیوز: محمد نعیم، سخنگوی طالبان افغانستان پس از انتشار گزارش سازمان ملل درباره محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان این کشور، اعلام کرد که گزارش‌های سازمان ملل، نادرست و دور از واقعیت است.

سخنگوی طالبان در گفتگو با «العربیه» با اذعان به وجود برخی مشکلات در این کشور تاکید کرد که گزارش‌های سازمان ملل در بیان این موارد، «برخوردی اغراق‌آمیز» دارند.

او همچنین خاطرنشان کرد که حوادث فردی علیه زنان در افغانستان رخ می‌دهد، اما این‌گونه موارد به بیان او، واقعیت جاری را در مورد زنان کشور، بازتاب نمی‌دهند.

سخنگوی طالبان در ادامه مصاحبه، با این بیان که این گروه، ارائه هرگونه مدرک دال بر کتک‌زدن دختران توسط اعضای خود را به عنوان یک چالش مطرح ساخته، خاطرنشان کرد که دولت طالبان به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلات زنان در افغانستان است.

او تاکید کرد که موضوع تحصیل دختران، یک مسئله داخلی است که بیگانگان حق دخالت در آن را ندارند و هیچ‌کس از خارج افغانستان نباید در امور دختران این کشور دخالت کند!

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که دولت، تغییر برخی تصمیم‌گیری‌های مربوط به دختران در افغانستان را بررسی می‌کند.

در این گزارش که ماه‌های مه و ژوئن را پوشش می‌دهد، هیئت سازمان ملل متحد در افغانستان مدعی است که وزارت صحت عامه (بهداشت) طالبان، اعلام کرده، تنها مردان اجازه دارند در امتحانات برای ادامه تحصیلات تخصصی پزشکی، شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت شرکت در آزمون‌های فارغ التحصیلی در ماه فوریه برای دانشجویان دختر پزشکی و ممنوعیت ثبت نام زنان در دانشگاه‌ها در دسامبر گذشته، صورت گرفت.

ممنوعیت تردد و اشتغال

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که مواردی را ثبت کرده که در آن طالبان، محدودیت‌های اعلام‌شده از قبل را در مورد آزادی تردد و اشتغال زنان اعمال کرده است.

بر أساس همین گزارش، در اوایل ماه مه، دو کارمند زن افغانستانی که برای یک سازمان غیردولتی بین‌المللی کار می‌کردند، توسط نیرو‌های طالبان در یک فرودگاه بازداشت شدند، زیرا بدون حضور یکی از اقوام محرم مرد، اقدام به سفر کرده بودند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی