تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

عضو جامعه روحانیت: زن بی‌حجاب معلوم نیست مال کیست!

اظهارات برخی از روحانیون در کشور این روز‌ها بحث‌های زیادی به راه انداخته است؛ از آن‌ها که مثل این ۴۴ سال اخیر هر روز خواستار سختگیری‌های شدید علیه پوشش زنان هستند و کاری به سفرهای مردم ندارند، تا آن یکی که لقمه‌های مردم را در این شرایط افتضاح اقتصادی می‌شمارد و با چین مقایسه می‌کند. در این میان اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز مدعی شده زن با حجاب صاحب دارد، اما زن بی‌حجاب معلوم نیست مال کیست!

کد خبر: ۱۵۲۷۹۸
۰۹:۵۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

عضو جامعه روحانیت: زن بی‌حجاب معلوم نیست مال کیست!

دیدارنیوز: سید رضا اکرمی می‌گوید: زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بی‌حجاب وِل و رها است. یعنی معلوم نیست، متعلق به چه کسی است؟ متعلق به شوهرش است؟ متعلق به نامحرم است یا متعلق به چه کسی است؟

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حاشیه‌هایی که بر سر موضوع «حجاب» در جامعه پیش آمده، گفت: ما در مورد حجاب باید به مطالبی مهم توجه کنیم. مطلب اول اینکه که حجاب موضوعی شرعی و سیاسی است که رهبر معظم انقلاب هم به این تاکید داشتند. پوشش یقیناً برای زنان مصونیت و محبوبیت و برای جامعه هم امری لازم است که ما باید با این را با آیات قران و روایات نهادینه کنیم تا زنان نسبت به حجاب قانع شوند. هیچ کس حق ندارد حجاب را موضوعی سلیقه‌ای و من‌درآوردی بداند، چون حجاب از نظر قرآن، از نظر روایات و از نظر اجتماعی مبنا دارد. ما باید در مواجهه با محجبه بودن و بی‌حجابی سیستم تشویق و تنبیه داشته باشیم. واقعاً اگر خانم و دختر خانمی که با حجاب به مدرسه، دانشگاه یا خیابان می‌رود، باید جایگاهی بلند، رفیع و ارزشمندی داشته باشد. آن خانمی هم که ول و رها است و حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کند و محرم و نامحرم برایش مهم نیست، حتماً باید تنبیه شود. برای اینکه جامعه ثبات و نظم می‌خواهد و ولنگاری را نمی‌تواند تحمل کند. مثلاً اگر راننده‌ای آیین‌نامه را رعایت نکند، مشکل‌آفرین می‌شود و همه ماشین‌های توی همدیگر می‌روند.

مطلب مرتبط:

زیدآبادی: جمهوری اسلامی درباره حجاب ۲ راه دارد؛ اختیاری یا بیراهه!

اکرمی می‌گوید: خانم‌های باحجاب باید خانم‌های بی‌حجاب را جمع کرده و به آن‌ها بگویند شما چه خیری از بی‌حجابی می‌بینید؟ ما از حجاب‌مان متانت و وقار را می‌بینیم. زنِ باحجاب صاحب دارد و صاحبش هم شوهرش است. اما خانم بی‌حجاب وِل و رها است. یعنی معلوم نیست، متعلق به چه کسی است؟ متعلق به شوهرش است؟ متعلق به نامحرم است یا متعلق به چه کسی است؟

نماینده ادوار مجلس گفت: باید به خانم‌های بی‌حجاب گفت، شما مگر در ایران زندگی می‌کنید یا در آمریکا، لندن، پاریس یا فرانسه؟ شما در ایرانی زندگی می‌کنید که عنوانش جمهوری اسلامی است. جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی آن چیزی که خدا می‌گوید، قرآن می‌گوید و پیغمبر و ائمه اطهار می‌گویند و فق‌های اسلامی معرفی می‌کنند.

او افزود: شما بیایید وجداناً بررسی کنید، از پاییز پارسال که اغتشاش به وجود آمد و به بهانه مهسا امینی رواج دادند، ببینید کدام‌مان ارزش‌مان بالا آمده است و کدام‌مان مصونیت و قرب و احترام‌مان در جامعه بیشتر شده است؟ به ما بگویند، شاید ما نمی‌فهمیم یا اشتباه می‌کنیم. به ما بگویند تا مطلب برای ما روشن شود و بدانیم که خیالی زندگی نمی‌کنیم.

اکرمی می‌گوید: برای مقابله با بی‌حجابی باید کار فرهنگی کنیم. الان ما ۳۴ دستگاه داریم که باید نسبت به حجاب در ادارات، سازمان‌ها، آموزش و پرورش و ... کار کنند. در خودِ اداره‌ها خانمی که خدمتکار و کارمند ماست، خانمی که پرستار است، ببینید چطور کار می‌کند و کسی که پشت اپراتور می‌نشیند، چطور کار زندگی می‌کند تا بیاییم مسئله را روشن کنیم؛ و الا بگیر و ببند و ... مرحله بعدی قصه است. من به جد معقتدم، خیلی از بی‌حجاب‌ها نماز نمی‌خوانند و با خدا و قرآن هم مساًله دارند. چون کسی که با نماز باشد، می‌داند برای حرف زدن با خدا باید حجاب داشته باشد.

مطلب مرتبط:

دلیل شکاف بین مردم و روحانیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی