تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

انتقاد یک نماینده از نحوه رای‌گیری تشکیل وزارت بازرگانی

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با استناد به قانون برنامه ششم توسعه گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با این قانون بوده و تصویب کلیات آن نیازمند دو سوم آرا بود، اما رئیس مجلس تاکید کرد که با بررسی صورت گرفته این لایحه مغایرتی با برنامه ششم توسعه ندارد.

کد خبر: ۱۵۲۷۹۶
۰۹:۳۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

انتقاد یک نماینده از نحوه رای‌گیری تشکیل وزارت بازرگانی

دیدارنیوز: جبار کوچکی‌نژاد از نحوه رای‌گیری برای کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی انتقاد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با استناد به قانون برنامه ششم توسعه گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با این قانون بوده و تصویب کلیات آن نیازمند دو سوم آرا بود، اما رئیس مجلس تاکید کرد که با بررسی صورت گرفته این لایحه مغایرتی با برنامه ششم توسعه ندارد.

جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: براساس ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه دولت باید خود را ۱۵ درصد در طول برنامه کوچک کند، اما لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خلاف قانون برنامه بود و قطعا باید برای کلیات آن آرای دو سوم اخذ می‌شد. هیچ توجیهی وجود ندارد. چرا بدون لحاظ آرای دو سوم، کلیات این لایحه به تصویب رسید.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی اظهار کرد: روز گذشته نیز چندین بار در این خصوص تذکر داده شد. بنده باید بگویم که پیرامون این موضوع با دوستان قوانین به صورت مفصل بحث شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مغایرتی با برنامه ششم توسعه نداشت و لذا در رای‌گیری برای کلیات این لایحه نیز نیازمند دو سوم آرا نبودیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی