تیتر امروز

جامعه و انتخابات؛ پسا ثبت نام ...
دیدار بررسی می‌کند

جامعه و انتخابات؛ پسا ثبت نام ...

دوشنبه چهاردهم خردادماه آخرین روز ثبت نام کاندید‌های ریاست جمهوری بود، حالا قرار است این افراد هر چه بلدند را در معرض دید بگذارند و سوال مهم اینکه مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند؟

«مسافرخانه کتابی»؛ هرگونه دخل و تصرف جرم است

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر، هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت «مسافرخانه کتابی» شود، جرم محسوب می‎‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۷۹۴
۰۹:۱۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

«مسافرخانه کتابی»؛ هرگونه دخل و تصرف جرم است

دیدارنیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان «مسافرخانه کتابی» واقع در میدان امام خمینی (ره) شهر ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، جرم محسوب می‎‌شود.

ابراهیم جلیلی، ضمن اشاره به ثبت «مسافرخانه کتابی» در فهرست آثار ملی ایران، اظهار کرد: مراتب ثبت مسافرخانه کتابی در فهرست میراث فرهنگی تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در اجرای بند (ج) ماده واحد، قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی- تاریخی در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی- تاریخی «مسافرخانه کتابی» گزارش شد و پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۴۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر تصریح کرد: «مسافرخانه کتابی» در جداره میدان امام خمینی (ره) شهر ملایر و روبروی بازار تاریخی ملایر و از معدود بنا‌های تاریخی باقی مانده در شهر ملایر است.

وی با تأکید بر اینکه براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است، گفت: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر، صرفاً با تأیید و نظارت این اداره ممکن خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به شناسایی بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر بیان کرد: از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور و تاکنون ۱۵ اثر شامل هنر‌های سنتی و خُرده فرهنگ‌های این شهرستان نیز در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی