تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

بازار ارز؛ عقب‌نشینی دلار چطور رخ داد؟

دیروز (یکشنبه) دلار کانال مهم ۴۹ هزار تومانی را بعد از یک ماه از دست داد. این روند نزولی را برخی معامله‌گران متاثر از سیگنال‌های سیاسی و برخی شروع رکود محرم می‌دانند.

کد خبر: ۱۵۲۷۸۷
۰۸:۲۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

بازار ارز؛ عقب‌نشینی دلار چطور رخ داد؟

دیدارنیوز: بعد از نزدیک به یک ماه قیمت دلار دیروز محدوده مهم حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومانی را از دست داد. این اسکناس روز گذشته با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

روز گذشته یکشنبه ۲۵ تیر، زمزمه‌هایی در خصوص توافق موقت ایران و آمریکا در میان معامله‌گران پیچیده بود. این خبر مربوط به گزارشی از روزنامه هاآرتص بود که یک نشریه از اسرائیل است.

این گزارش شرایط دیپلماسی ایران را مساعد اعلام کرده و در آن ذکر شده که ابتکار ایالات متحده مبتنی بر «توقف در ازای آزادسازی» است. همچنین آمده است، ایران متعهد شده که اورانیوم را بالاتر از سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی نکند. واشنگتن نیز به صورت ضمنی با آزادسازی دارایی‌های ایران به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در بانک‌های چندین کشور موافقت می‌کند.

راستی آزمایی این گزارش در روز‌های آینده توسط یکی از دو طرف مشخص خواهد شد؛ بنابراین اینکه دلار با سیگنال سیاسی ریخته یا بازار‌های مالی در رکود محرم فرو رفته‌اند، طی روز‌های آینده وضوح بیشتری پیدا می‌کند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر در حوزه برجام اتفاق خاصی رخ دهد، قیمت دلار تا ۴۳ هزار تومان هم پایین می‌آید؛ اما این روند نزولی، موقتی است.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۵ تیر قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت و با رقم ۴۱ هزار و ۲۵۷ تومان ارائه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۶ تومان عرضه شد و یک تومان کاهش داشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

در آخرین معامله دیروز یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۲۸۹ تومان معامله شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به ۴۶ هزار و ۳۷۷ تومان رسید و ۲۰ تومان افزایش داشت. یوروی حواله نیز با افزایش ۲۰ تومانی با قیمت ۴۲ هزار و ۱۶۱ تومان عرضه شد.

درهم امارات دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم نسبت به آخرین معامله هفته گذشته تغییر نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی