تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
بزرگداشت یک ورزشی‌نویس قدیمی در خانه هنرمندان

۵۰ سال با منوچهر زندی، از تنیس و اسکی تا قلب فوتبال + ویدیو

به فاصله چند روز پس از تجلیل استاد اردشیر لارودی روزنامه‌نگار ورزشی در آکادمی المپیک، مراسم بزرگداشت استاد منوچهر زندی نیز در خانه هنرمندان برگزار شد، گزارش اختصاصی دیدار را بخوانید.

کد خبر: ۱۵۲۷۸۳
۱۱:۵۷ - ۲۶ تير ۱۴۰۲

۵۰ سال با منوچهر زندی، از تنیس و اسکی تا قلب فوتبال

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: مراسم بزرگداشت منوچهر زندی، ورزشکار و ورزشی نویس پیشکسوت با حضور چهره‌های فرهنگی و ورزشی عصر چهارشنبه ۲۱ تیرماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. منوچهر زندی برای ورزش ایران و رسانه‌های ورزشی نامی آشنا و تاثیرگذار بوده و این مراسم فرصتی بود که شماری از نخبگان ورزش ایران به پاس حدود ۵ دهه کار و تلاش پربار و ماندگار در بیشتر رشته‌های ورزشی، او را موضوع صحبت خود قرار دهند و از یک عمر قلمفرسایی مستمر و استاندارد یک مو سپید کرده ورزش بگویند.

این بار سوژه، خود نویسنده بود!

در این شب به یاد ماندنی بسیاری از یاران و همراهان منوچهر زندی و همچنین ورزشکاران و قهرمانان قدیمی و جدید خود را به خانه هنرمندان رساندند تا از این سفر دور و دراز برای بقیه بگویند و رمز و راز ماندگاری این چهره را بگشایند؛ و این بار منوچهر خان زندی با همان ظاهر آراسته و شیک بیشتر شنونده حرف‌های زیبایی بود که آن شب از ذهن مهمانان رها شد و بر جانش نشست.

ویدیو کوتاه از این مراسم را اینجا ببینید



کیوان کثیریان اجرای برنامه را به زیبایی انجام داد و از جمع مشتاق حاضر در مراسم دکتر یونس شکرخواه، دکتر عبدالحمید احمدی، نادر داوودی از جمله چهره‌هایی بودند که درباره شخصیت و منش منوچهر زندی و تأثیر بر رسانه و ورزش ایران صحبت کردند. در ابتدای مراسم نیز پیام‌های ویدئویی جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان (ایپز) و هی دون جانگ رییس اتحادیه ورزشی نویسان آسیا به نمایش درآمد.

از دیگر مهمانان نام‌آشنا هم نباید غافل شد که هر یک کوله‌باری از صمیمیت و مهر را به این محفل دوستانه آورده بودند از جمله:  محمد سعید مدنی، حسین راغفر (سردبیر سابق کیهان ورزشی)، سیدرضا صالحی امیری (رئیس سابق کمیته ملی المپیک)، حجت الله ایوبی دبیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو ایران، حمید علیدوستی، امیر قلعه نویی، نعیم صفری، ناصر نجفی، ثانی اکبری، امیر میرصادقی، ایران الیاسوند، هادی نراقی، عباس نظریان (رئیس فدراسیون اسکی)، محمدامین جمالی، مهرداد علی قارداشی (رئیس فدراسیون تنیس روی میز) و امیر احتشام زاده (از طریق تماس تلفنی)، استاد محیط طباطبایی، شیدا مهنام، محمد خلیل پور، مهین مقدم و غلامحسین زمان آبادی.

میکروفون مرتب دست به دست شد و برخی از چهره‌های حاضر در مراسم به بیان خاطراتی از منوچهر زندی پرداختند و برخی نیز از طریق صوت و تصویر و از راه دور ارادت خود را نثار استاد زندی کردند از جمله خواهر بزرگ منوچهر خان که در عبارتی زیبا برادر خود را کاپیتان خانواده لقب داد.

مجتبی میر طهماسب، سیف‌الله صمدیان، سهام میرفخرایی، حجت‌الله جیرودی، کاوه صدقی، احمدرضا میرزاییان، مهدی شکری، محمود عبداللهی، محسن اثیمی و پژمان ماندگاری (اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی‌نویسان) نیز از دیگر افراد حاضر در این برنامه بودند.

سندنگاری بر فرش

از دیگر نکات جذاب این مراسم، غافلگیری منوچهر زندی در مجادله با نماینده فدراسیون فوتبال در مراسم بود. گویا در جلسه هفته گذشته در آکادمی المپیک، آقای زندی از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، درخواست کرده بود که به جای تقدیرنامه که به گفته خودش یک گونی از آن‌ها دارد، سندی به او بدهند که تایید کننده دو سال ترجمه و کار مدون برای نوشتن اساسنامه فوتبال حرفه‌ای ایران باشد.

اما وقتی غلامحسین زمان‌آبادی نماینده فدراسیون فوتبال گفت که قرار است یک قطعه فرش به آقای زندی هدیه شود آن هم با نام خودش، منوچهر خان پشت تریبون رفت و گفت که این هدیه را قبول نمی‌کند و همانطور که قبلا گفته فقط دنبال دست نوشته‌ای است برای سندیت کاری که ۲۳ سال پیش انجام داده است. کمی بعد، اما مشخص شد که این متن و سند بر روی فرش مذکور نگاشته و به او اهدا شده است و ماجرا با غافلگیری و رضایت آقای زندی ختم به خیر شد!

اما در بخش پایانی این مراسم از سردیس منوچهر زندی رونمایی و از طرف فدراسیون‌های ورزشی فوتبال، اسکی، تنیس روی میز و باشگاه ورزشی سپاهان از او تقدیر شد و شاید جالب‌ترین بخش مراسم نیز وقتی بود که شخص منوچهر زندی با آن ظاهر کاریزماتیک جذاب و صدای مخملی پشت تریبون رفت و اندکی از خود گفت و این که چرا همیشه قلبش برای ایران و در آن تپیده است.

مراسم که تمام شد فضا پر از مهربانی و دوستی بود و البته این سوال که چرا از این دست برنامه‌ها که روابط را محکم و عمیق می‌کند، به قدر لازم برگزار نمی‌شود. منتظر بزرگداشت عالی‌مقام دیگری هستیم، تا دیر نشده...

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی