تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تنیس ویمبلدون ۲۰۲۳

«کارلیتوس»؛ فاتح جنگ تاریخی با جوکر! +ویدیو

نواک جوکوویچ، تنیس‌باز پرافتخار صربستانی پس از جنگ طولانی برابر کارلوس آلکاراس اسپانیایی سرانجام تسلیم شد و نتوانست به ۲۴ ــمین عنوان گرند اسلم خود برسد. جوکر با این شکست تلخ، همچنین رویای قهرمانی در ۴ گرند اسلم پیاپی در یک فصل را از دست داد.

کد خبر: ۱۵۲۷۷۹
۲۱:۳۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

«کارلیتوس»؛ فاتح جنگ تاریخی با جوکر! +ویدیو

دیدارنیوز: اعجوبه ۲۰ ساله اسپانیایی با متوقف کردن جوکوویچ در ویمبلدون مانع از تاریخ‌سازی او شد.

به نقل از تنیسفا، کارلوس آلکاراس مرد اول تنیس جهان در نبردی تمام‌عیار که به ست پنجم کشیده شد، نواک جوکوویچ را مغلوب کرد و برای نخستین بار قهرمان ویمبلدون شد.

جوکوویچ، قهرمان هفت دوره و مدافع قهرمانی چهار دوره اخیر فینال را عالی شروع کرد و ست اول را ۶-۱ به سود خود پایان داد، اما در ادامه این آلکاراس بود که بدون ترس از نام بزرگ حریفش به بازی برگشت و دو ست بعدی را ۷-۶، ۶-۱ برد تا در ست‌شماری ۲-۱ پیش بیفتد. با این حال جوکوویچ که ۱۰ سال بود در زمین مرکزی ویمبلدون رنگ شکست را ندیده بود، در ست چهارم ۶-۳ پیروز شد تا تکلیف قهرمان این دوره در ست پنجم مشخص شود، جاییکه نیروی جوانی آلکاراس بر تجربه جوکوویچ چربید و این ستاره نوظهور تنیس جهان بود که با پیروزی ۶-۴ در ست پنجم توانست قدیمی‌ترین جام تنیس جهان را فتح کند.

مطلب مرتبط:

تاریخ‌سازی وندروسووا؛ حسرت بزرگ برای «جابر»

آلکاراس با پیروزی در این جدال تماشایی که "تقابل نسل‌ها" نام گرفته بود، موفق شد انتقام شکست ماه قبل در پاریس را از حریف نامدار خود بگیرد.

«کارلیتوس»؛ فاتج جنگ تاریخی با جوکر!

جوان اسپانیایی با این پیروزی دست به کاری غیرممکن زد و جوکوویچ را بعد از ۳۴ پیروزی متوالی در ویمبلدون و ۲۷ پیروزی متوالی در گرند اسلم‌ها متوقف کرد تا به رویایی‌ترین شکل ممکن و با شایستگی جام سومین گرند اسلم فصل را بالای سر ببرد.

جوکوویچ که ماه پیش با فتح رولان گاروس پرافتخارترین تنیس‌باز مرد تاریخ لقب گرفت، قصد داشت با کسب پنجمین قهرمانی پیاپی خود در ویمبلدون تعداد جام‌های گرند اسلمش را به ۲۴ برساند و با مارگارت کورت استرالیایی رکورددار تمام ادوار برابر شود. او هم‌چنین در صورت پیروزی به رکورد ۸ قهرمانی راجر فدرر سوئیسی می‌رسید که ناکام ماند.

مضاف بر این، جوکوویچ که بعد از فتح دو گرند اسلم ابتدایی فصل در اندیشه کسب “کلندر اسلم” بود با این شکست شانس خود را از دست داد.

کارلیتوس که سال گذشته در غیاب بزرگان اولین گرند اسلم خود را نیویورک کسب کرد، حالا با شکست پرقدرت‌ترین عضو “بیگ ۳” آن‌هم در فینال ویمبلدون صف خود را از همتایان جوانش جدا کرد و به همگان نشان داد که طلایه‌دار نسل جدید است.

آلکاراس هم‌چنین به سلطه دو دهه‌ای جوکوویچ، نادال، فدرر و ماری در ویمبلدون پایان داد تا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ به این سو نامی غیر از این چهار بازیکن روی دیوار قهرمانان این مسابقات نقش ببندد.

«کارلیتوس»؛ فاتج جنگ تاریخی با جوکر!

قهرمانی آلکاراس او را به پنجمین بازیکن از آغاز دوران مدرن تنیس به این سو تبدیل کرد که قبل از ۲۱ سالگی بیش از یک گرند اسلم را در کارنامه خود ثبت می‌کند. پیش از او متس ویلاندر، بیورن بورگ، بوریس بکر و رافائل نادال به این موفقیت دست یافته بودند.

«کارلیتوس»؛ فاتح جنگ تاریخی با جوکر! +ویدیو

دیدار فینال ویمبلدون تکلیف صدرنشین رده‌بندی را هم مشخص کرد و آلکاراس توانست جایگاه خود بعنوان مرد اول تنیس جهان را تثبیت کند.

لحظه قهرمانی تاریخی کارلوس آلکاراس در ویمبلدون ۲۰۲۳

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی