تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

برای پول کشک اشکنه خواص

اگر از تاخیر دو روزه انتشار ستون «افاضات اضافه» ناراحت و کلافه هستید باید تا آخر این هفته صبر کنید و توضیح جناب عوام را در مورد تاخیر و نقص متن بخوانید. ما نیز چون شما در این فقره بی‌اطلاعیم.

کد خبر: ۱۵۲۷۵۹
۱۵:۱۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

برای پول کشک اشکنه خواص

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲

عبدالنبی بزرگوار مشهدی اعلام کرد که قبل از انقلاب حتی نان و پیاز هم به سختی سر سفره عوام پیدا می‌شد اما با این حال عوام ده تا پانزده اولاد داشتند. الان هم عوام می‌توانند پانزده اولاد و حداقل پنج تا شش اولاد داشته باشند. اینکه عوام قبل از انقلاب بدون خوردن پیاز می‌توانستند ده تا پانزده اولاد داشته باشند خیلی مهم است. احتمالا جای نان و پیاز، موز و خرما می‌خورده‌اند. هر چه بیشتر به حرف‌های عبدالنبی فکر کردم بیشتر خجالت کشیدم. بزرگترهای ما بدون پیاز آن کارها را می‌کرده‌اند ولی عملکرد ما آنقدر ضعیف بوده که با اینکه برخلاف قدیم می‌توانیم پیاز بخوریم عبدالنبی به پنج یا شش اولاد داشتن‌مان هم راضی شده است.

خبر قطع آب در ملاشیه اهواز و زاهدان را شنیدم. عیبی ندارد. مهم این است که نان و پیاز هست. نباید این اخبار حاشیه‌ای مانع تمرکز عوام روی هدف اصلی شود. بدون آب هم باید ادامه داد. دکتر ابراهیم قطعه دوم آزادراه تهران-شمال را افتتاح کرد و گفت این آزادراه نماد خودباوری عوام است. راست هم می‌گوید. از حدود سی و چند سال پیش، در زمان مرحوم اکبر که ساخت این آزادراه شروع شده است عوام خودشان را باور کرده‌اند. البته این آزادراه بیشتر از نماد خودباوری عوام، موجب اعتماد به نفس روسای خواص‌الدوله و بعضی دیگر از خواص است که می‌توانند به شکل قطعه‌قطعه آن را افتتاح کنند. خوشبختانه آنقدر هم قطعه دارد که تا اطلاع ثانوی به همه خواص برسد.

یکی از روسای امور سفر و سیاحت و خوشگذرانی عوام گفت که از روس‌ها خواسته‌اند سه فروند هواپیما را در اختیارمان بگذارند تا در پروازهای داخلی و خارجی بشود از آن‌ها استفاده کرد. تقصیر حسن است. به جای گلابی برجام به دنبال آوردن هواپیما از آمریکا رفت. اگر همان موقع گلابی برجام را می‌گرفت و از رفقا و برادران روسمان تقاضای هواپیماهای باکیفیت و خوبی مثل توپولوف و ایلیوشین می‌کرد قطعا امروز دکتر ابراهیم دچار دردسر برای گرفتن سه هواپیما نبود. عیبی ندارد. مهم این است که با شروع عصر ابراهیم جلوی ضرر را گرفته‌ایم و همین خودش منفعت است. خبر آمد که امروز غروب در خیابان‌های تهران عوام مشغول راهپیمایی و شادی و خوشحالی هستند و از یکدیگر با کباب و سیرابی و شربت پذیرایی می‌کنند. باید تا جایی که می‌شود روی انتشار عکس‌ها و اخبار کار کرد تا تبلیغات غربی‌ها که می‌خواهند وانمود کنند که ما عوام، هم خوشحال نیستیم و هم اجازه راهپیمایی نداریم خنثی شود. چند نسخه از فیلم‌ها و عکس‌ها هم باید برای پلیس فرانسه بفرستیم تا یاد بگیرد با تظاهرات عوام چطور باید برخورد کند.

 

شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲

امروز متوجه شدم که در میان خواص، منصب مهمی به نام دبیری شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه وجود دارد. همان کسی که این پست را دارد یک سری حرف‌های راهبردی الگوی پیشرفتی زد که سطر به سطرش مهم بود. اینطور که ایشان گفته سواد پیشگیری از بیماری در وزارت امور صحت وجود ندارد. راست هم می‌گوید. آن‌ها به جای پیشگیری فقط به فکر درمان هستند. تنها پیشگیری وزارت امور صحت در حوزه بارداری بود که ثابت شده دقیقا آن یک پیشگیری را نباید می‌کردند. در ضمن ایشان گفت که وقتی محله ساختید مرکز مدیریتتان می‌شود مسجد و در هر مسجد باید ۲۰ بزرگوار حضور داشته باشند تا به اعضای محله خدمات بدهند.‌ اول فکر کردم می‌خواهد آمار حضور اعضای هر محله در مسجد را بدهد. اما متوجه شدم که می‌خواهد سرانه ساکنان محله در استفاده از خدمات بزرگواران را توضیح بدهد.‌ به نظرم برای رسیدن به این آمار یا باید اعضای هر محله را که به مسجد می‌روند به طور افتخاری جزو بزرگواران به حساب بیاوریم که هم آمار بزرگواران افزایش پیدا کند و هم تعداد نمازخوانان افزایش پیدا کند.

فهمیدم که در کنکور پارسال هزار نفر تقلب کرده‌اند و همگی الان خوشبختانه جزو دانشجویان کشور هستند. خیلی امیدبخش است. اگر همین آمار هر ساله متناسب با نرخ تورم حفظ شود خیالمان از داشتن مجموعه‌هایی ارزنده از خواص و افراد پشتیبان ایشان برای چند نسل راحت خواهد بود.

 

یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲

امروز بی‌اختیار عبارت "ریش‌تراشم ‌کو؟" را زمزمه می‌کردم‌. تصاویری از سر در دانشگاه تهران به دستم رسید که عده‌ای مشغول شستن دیگ‌های بزرگ در آن مکان بودند. به نظرم کار خیلی خوبی بود. مناسبت هم داشت. دستاورد بزرگ دیگری هم برای دکتر ابراهیم بود. در زمان آقاسید محمد در چنین روزی در دانشگاه ریش‌تراش گم می‌شد ولی در عصر ابراهیم در همان روز تعداد زیادی دیگ پیدا شد و شستشو هم داده شد. قدیم‌ها در چنین روزی در دانشگاه ریش‌تراش گم می‌شد ولی در عصر ابراهیم دیگ سیاه و نشسته را به دانشگاه می‌برند و شسته برمی‌گردانند. غربی‌ها در دانشگاه‌هایشان مغز عوام را شستشو می‌دهند اما ما دیگ می‌شوییم. اتفاقا شخصی به نام علی که امروز فهمیدم از خواص‌المله‌های تهران است اعلام کرد عوام ایران شاد هستند. قطعا راست است. تماشای تصاویر مختلفی که هر روز به حول و قوه خواص در کشور قابل ثبت است باعث شادی عوام می‌شود. مهرداد، خواص‌الدوله امور راه و جا اعلام کرد تا پایان امسال به خانواده‌های دارای بیش از سه اولاد ۷۰۰۰ قطعه زمین اهدا می‌شود. خوش به حال آن‌ها که به موقع عمل کنند. هر طور حساب می‌کنم حتی اگر همین الان هم دست به کار شوم به سررسید اهدای زمین نمی‌رسم. باز هم فرصت‌هایمان سوخت.

 

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲

گزارشی از یک وبسایت غربی به نام "شاخص پاسپورت" درباره جایگاه گذرنامه ایرانی دیدم‌. خوشبختانه در کنار کشورهای غیرمتعهد و مبارزی مثل سودان جنوبی و اریتره در رده هشتاد و نهم قرار داشتیم. اصلا مهم نیست که از نظر غربی‌ها ما در جایگاه هشتاد و نهم قرار داریم. مهم این این است که در جایگاه هشتاد و نهم ما قرار داریم. از قدیم هم گفته‌اند شرف المکان بالمکین! توصیه‌های عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات درباره چگونگی استفاده از اینترنت باکیفیت و پرسرعتی که در عصر ابراهیم در اختیار عوام قرار گرفته است را شنیدم. مثل همیشه نکات فنی و خوبی را توضیح داد. فهمیدم که فیلترشکن سرعت اینترنت را کند می‌کند و نباید از فیلترشکن‌های رایگان خارجی استفاده کنیم. یادم باشد همین امروز به دنبال خرید فیلترشکن غیررایگان داخلی بروم‌. هم باعث می‌شود سرعت اینترنتم مطابق استانداردهای عصر ابراهیم شود و هم عیسی و کارکنانش راحت‌تر می‌توانند حواسشان به من باشد که یک وقت از اینترنت استفاده نابجایی نکنم.

عصر، خبر برگزاری جلسه سران خواص بین دکتر ابراهیم و محمدباقر و غلامحسین را شنیدم. جلسه درباره موضوع خیلی مهم حجاب بوده است‌. طبیعی هم هست. از وقتی عصر ابراهیم شروع شد همه مشکلات کشور حل شد و سران خواص اگر جلسه‌ای هم می‌گذاشتند بیشتر برای احوالپرسی بود. اخیرا عده قلیلی از نسوان فریب‌خورده با کارهای زشتشان باعث شده‌اند مساله حجاب تبدیل به تنها مشکل کشور شود و طبیعی‌ست که در چنین مواقعی باید در سطح سران خواص در این باره جلسه گذاشت. دکتر ابراهیم بعد از جلسه از همه دستگاه‌ها خواست تکالیفشان را درباره حجاب انجام دهند. فکر کنم وقت خوبی‌ست که تعدادی ون نو از چین بخرم و وارد کنم. چون قطعا نظمیه‌ها باید از ون‌های نو برای انجام تکالیفشان استفاده کنند. اگر پولم برسد یک سری هم دوربین هوشمند مخصوص نصب روی لباس نظمیه‌ها و داخل ون‌ها هم می‌خرم و وارد می‌کنم‌. باید از آن نوع دوربین‌هایی باشند که وقتی صلاح نیست خود به خود کار نکنند و فیلم نگیرند. بقیه دستگاه‌ها هم تکلیفشان این است که نسوان را وادار کنند به کارهای زشتشان فکر کنند و در مملکت بدون مشکل عصر ابراهیم، مشکل‌زایی نکنند.

آخر شب فیلم مصاحبه احمد، بزرگوار مشهدی را دیدم. خیلی غصه خوردم‌. هیچ ندارد. واقعا نمی‌دانم با حقوق دو میلیون و خرده‌ای تومانی تامین اجتماعی چگونه زندگی می‌کند. مخصوصا که دامادش هم رییس خواص‌الدوله است و مدام برای احوالپرسی از پدر متعلقه‌اش به مشهد می‌رود. فکر کنم احمد همان اشکنه‌ای را هم که به عنوان غذا به عوام پیشنهاد کرده بود نتواند بخورد و فقط نان خشک بخرد. باید با عده‌ای از عوام ستاد کمک‌های عوامی به احمد و خواصی مثل احمد که هیچ چیزی ندارند تشکیل بدهیم. وگرنه ممکن است این حد از فقر و قناعت توامان باعث شود که خواصمان از کارکرد اصلی خودشان دور شوند.

 

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲

در خبرها حمایت روسیه از بیانیه برادران عربستانی و اماراتی و سایر کشورهای عربی برادرمان درباره جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی مورد توجه است. از دستاوردهای مهم عصر ابراهیم برقراری رابطه ما با عربستان است که باعث شده برای اولین بار از دوران حسن به بعد امسال حاجی به عربستان بفرستیم. اینجور بیانیه‌ها احتمالا در اثر شیطنت غربی‌ها منتشر شده است. رفقای روسمان هم همیشه صلاح ما را خواسته‌اند و احتمالا عمدا از این بیانیه حمایت کرده‌اند که بتوانند اعتماد برادران عربستانی و اماراتی را جلب کنند و جلوی بیانیه‌های بعدی را که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند از طرف برادران عربمان منتشر کنند بگیرند. جای نگرانی نیست. تا تدبیر دکتر ابراهیم هست فقط باید امیدوار بود.

آقای سردار، متخصص در شناسایی موشک کروز قبل از سپیده‌دم گفت که تعداد کمی از جوانان تحصیل‌کرده چون هدف نداشتند و دوست و دشمن را تشخیص ندادند به خارج رفته‌اند و در جاهایی مثل ناسا یا در پروژه‌هایی مثل استارلینک که علیه عوام مظلوم ایران است کار می‌کنند. راست هم می‌گوید. این جوانان اگر هدف داشتند و بلد بودند جای دوست و دشمن را نشان بدهند الان همین جا مانده بودند و جلوی خطاهای انسانی را می‌گرفتند و گاهی هم دستشان را در جیبشان می‌کردند که لااقل پول کشک اشکنه خواصی که جز مستمری تامین اجتماعی درآمد دیگری ندارند را بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی