تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزیر نیروی دولت سیزدهم خبر داد

مبادله برق با روسیه از مسیر آذربایجان

محرابیان، وزیر نیرو گفت: برای تبادل برق با روسیه دو مسیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان-گرجستان را دنبال کرده‌ایم و در حال مذاکره نهایی و اجرا هستیم، همچنین تبادل برق بدون پرداخت وجه با برخی همسایگان را دنبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۲۷۲۷
۱۰:۳۲ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

مبادله برق با روسیه از مسیر آذربایجان

دیدارنیوز: علی اکبر محرابیان، در خصوص جزئیات تبادل برق با روسیه، گفت: از مسیر آذربایجان خیلی کار ساده‌تر پیش‌بینی شده، یک مرحله شبکه‌های برق را سنکرون کردیم، ولی نیاز است که رله‌های حفاظتی را با یکدیگر تنظیم کنیم و به زودی تبادلات برق خود را با روسیه از طریق آذربایجان شروع خواهیم کرد. اتصال به شبکه برق روسیه از طریق ارمنستان و گرجستان نیز در دستور کار است.

در زمستان نزدیک ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت برق مازاد داریم

به گفته وزیر نیرو، امسال تا امروز پیک مصرف برق ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را ثبت کردیم که از این میزان بیش از ۳۰ هزار مگاوات تنها مربوط به دستگاه‌های سرمایشی بوده و این موضوع بدین معناست که فاصله مصرف در تابستان و زمستان بیش از ۳۰ هزار مگاوات است.

محرابیان با بیان این‌که در زمستان می‌توانیم بخش قابل توجهی از برق را به راحتی به کشور‌هایی که در زمستان نیاز به برق دارند صادر کنیم، گفت: به طور مثال اگر شبکه ما به شبکه روسیه متصل شود با توجه به این‌که پیک مصرف روسیه در زمستان و پیک مصرف ما در تابستان است می‌توانیم در تابستان برق را وارد و در زمستان برق را صادر کنیم.

وی با بیان این‌که این موضوع به معنای اقتصادی کردن صنعت نیروگاهی است و موجب می‌شود که شبکه برق پایداری داشته باشیم تصریح کرد: زمانی که شبکه برق پایدار است می‌توانیم تبادل انرژی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی