تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
چمران مطرح کرد

تهران را به گوشت قربانی تبدیل کردند

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در تهران در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبروریزی است و باید نوسازی شود، لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد. مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند. ما هم اگر زمین بدهیم چه کسی می‌خواهد تاسیسات تأمین کند و تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهر‌های اطراف دادند.

کد خبر: ۱۵۲۷۲۰
۰۹:۴۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

تهران گوشت قربانی نشود

دیدارنیوز: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهر‌های اطراف دادند، گفت: مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد و قیام‌دشت هم به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد دستور جلسه امروز شورای شهر گفت: قرار است گزارش حوزه حمل و نقل شهرداری ارائه شود و آخرین برنامه‌های اجرا شده در این حوزه توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرحی در خصوص بافت فرسوده به شورا آمد که بررسی‌های زیادی روی آن انجام شد، اظهار کرد: براساس این طرح برای تشویق بیشتر در بافت فرسوده تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به طوریکه در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا کرد و اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحد‌های ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحد‌ها با هم تجمیع شوند. متاسفانه هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و باید تلاش کنیم که تجمیع افزایش پیدا کند.

چمران با اشاره به جلسه با مسئولان قوه قضاییه، تصریح کرد: ملاقات‌ها بر اساس برنامه‌ای است که در راستای جلسه با رئیس قوه انجام شده بود و قرار بر این شد که کارگروه‌های تخصصی برگزار شود و روز گذشته جلسه‌ای را با کارگروه پژوهش برگزار کردیم و جلسه‌ای نیز با رئیس کل ثبت اسناد و املاک را خواهیم داشت تا صدور سند در بافت فرسوده تسریع شود.

وی در مورد انتصابات اخیر در شهرداری تهران نیز با بیان اینکه انتصابات یک ساله است که خود جای بحث دارد، یادآور شد: حکمی که در حال حاضر صادر شده قرار بوده که یک ساله نباشد و تا پایان دوره باشد. انتصابات طبیعی است. هریک از اعضای شورا نظری دارند؛ بنابراین از کل شورا نظرخواهی نشده است؛ البته شورا دخالتی در این زمینه ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت نوسازی در تهران گفت: در برخی شهر‌ها سطح کافی برای ساخت و ساز وجود دارد؛ اما ساخت و ساز صورت نگرفته است؛ در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبروریزی است و باید نوسازی شود، لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد. مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند. ما هم اگر زمین بدهیم چه کسی می‌خواهد تاسیسات تأمین کند و تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهر‌های اطراف دادند؛ مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد. قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

چمران در مورد نماینده ویژه شدن زاکانی در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز اظهار کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، زاکانی توضیحاتی به رییس جمهور داد و قرار شد مشورت بیشتری بدهد. شهردار همین حالا نیز در هیئت دولت حضور دارد و تغییر جایگاهی انجام نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی