تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آخرین مهلت برای اعتراض کنکوری‌ها

پس از انتشار دفترچه سوالات و کلید نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش، مهلت اعتراض داوطلبان امروز پایان می‌پذیرد.

کد خبر: ۱۵۲۶۶۳
۱۱:۰۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

آخرین مهلت برای اعتراض کنکوری‌ها

دیدارنیوز: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه، ۱۴ تیر برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت پرداختند.

همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار کردند، به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه به رقابت پرداختند.

دفترچه سؤالات و کلید نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ برای ۵ گروه آزمایشی (ریاضی، انسانی، تجربی، زبان و هنر) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است، بر این اساس داوطلبان تا پایان امروز شنبه، ۲۴ تیر مهلت دارند اعتراض خود را به این سازمان ارسال کنند.

به طورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل داده‌اند.

طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور، داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند که ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر آن‌ها مرد و مابقی زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵ درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی و ریاضی را به خود اختصاص دادند.

همچنین تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر نیز در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آن‌ها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی عنوان شدند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب که آمار ۶۲ درصدی را شامل شد، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

در گروه آزمایشی هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آن‌ها زن بودند و زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها را تشکیل دادند و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آن‌ها زن بودند و صرفا ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کرده‌اند.

انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی