تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

ادعای وزیر ارشاد؛ لایحه «حجاب» همدلی را تقویت می‌کند

اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت سیزدهم که در راستای اقدامات دولت رئیسی و مجلس انقلابی اظهاراتی درباره حجاب و پوشش زنان داشته، مدعی شد که لایحه عفاف و حجاب فضای همدلی و انسجام را در جامعه تقویت می‌کند. این در حالی‌ست که پلمب فروشگاه‌ها و محدودیت بیشتر برای زنان به بهانه رعایت حجاب با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

کد خبر: ۱۵۲۶۵۴
۱۰:۲۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

ادعای وزیر ارشاد؛ لایحه «حجاب» همدلی را تقویت می‌کند

دیدارنیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش‌بینی ما این است که لایحه عفاف و حجاب می‌تواند بخش مهمی از توقعات را پوشش دهد و در عین حال یک فضای همدلی و انسجام را در جامعه تقویت می‌کند.

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو با ایلنا، درباره جزئیات لایحه عفاف و حجاب گفت: هنگامی که لایحه عفاف و حجاب از دولت به مجلس رفت، ابتدا در کمیسیون حقوقی قضایی بررسی شد، نمایندگانی از وزارتخانه‌های ذی‌ربط مانند ارشاد و کشور در آن جلسات حاضر بودند و در واقع مجلس مصوباتی را در کمیسیون داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من از دوستانی که نماینده ما هستند پرسیدم ابراز امیدواری کردند که بخش مهمی از مطالباتی که امکانش نبود در لایحه دولت بیاید، توسط نمایندگان تمهید می‌شود.

وی در خصوص بیان مصادیق این تمهیدات بیان کرد: مصداقش بیشتر بحث‌های فرهنگی و جزئیاتی است که در این موضوعات بازدارندگی دارد، اما به دلیل اینکه منتشر نشده است، طبیعتاً تا به مجلس نرود نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم. دوستان ما در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی هستند. پیش‌بینی خود اعضای مجلس و هیئت رئیسه این است که اگر کار تمام شود، برای هفته‌های آینده و روز‌های آینده امکان طرح در صحن علنی را خواهد داشت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه عفاف و حجاب راضی‌کننده طیف‌های مختلف در زمینه حجاب است یا خیر، گفت: تلاش شده با توجه به نگرانی‌هایی که وجود دارد، این نگرانی‌ها برطرف شود، هر قانونی تصویب شود، حتماً منتقدین و پیشنهاداتی دارد.

وی افزود: من فکر می‌کنم باید منتظر بمانیم ببینیم چه چیزی به صحن مجلس می‌رود، زیرا این موارد تا در مجلس تصویب نشود، مصوبه تلقی نمی‌شود ممکن است اصلا پیشنهادات جدیدی هم مطرح شود، با این حال پیش‌بینی ما این است که بخش مهمی از توقعات را می‌تواند پوشش دهد و در عین حال یک فضای همدلی و انسجام را در جامعه تقویت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی