تیتر امروز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»
قسمت دوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»

در دومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، علی شمس اردکانی ادامه ماجرای ارتباط خود با امام و رفت آمد چندباره از کویت به نوفل‌لوشاتو و بالعکس را تشریح کرد.
تصاویر هوایی از مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان/ خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان +ویدیو
تشییع پیکر رئیس‌جمهور پس از فاجعه هوایی ورزقان (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر هوایی از مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان/ خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور
حاشیه‌های مراسم بدرقه پیکر مرحوم ابراهیم رئیسی؛ خیابان‌های فرعی منتهی به دانشگاه تهران

زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور

گزارش میدانی و حاشیه نویسی متفاوت خبرنگار دیدارنیوز از مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و دیگر جانباختگان سانحه بالگرد، را بخوانید.
احمد حکیمی‌پور مطرح کرد

مردم مثل سابق حس مشارکت در انتخابات ندارند

احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اراده ملت معتقد است که مردم مثل سابق حس مشارکت در انتخابات ندارند و نشانه‌هایی در خصوص امیدوار کردن جامعه و کنشگران از سوی کسانی که می‌خواهند کاری کنند اعم از مسئولان اجرایی و نظارتی نمی‌بینیم.

کد خبر: ۱۵۲۶۴۷
۰۹:۲۲ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

مردم مثل سابق حس مشارکت در انتخابات ندارند

دیدارنیوز: دبیر کل حزب اراده ملت در خصوص فضای انتخابات مجلس گفت: اصل بازی به زمین مسابقه، داور و وضعیت جوی باز می‌گردد که تیم‌ها ببینند می‌توانند کاری کنند و تماشاگر می‌تواند در این بازی حضور پیدا کند یا خیر. این‌ها خیلی در اختیار کنشگران نیست.

احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اراده ملت در خصوص شرایط جامعه و مشارکت در انتخابات اظهار کرد: باید دید آن‌هایی که در حوزه انتخابات و نظارت بر انتخابات دستی دارند چه قدمی بر می‌دارند و فضا چه می‌شود و واقعا شرایط از هم اکنون قابل تحلیل نیست، چیز‌هایی که گفتنی است هر روز از جانب همه گفته می‌شود. اما آن انتخاباتی که مردم نیاز به حضور در پای صندوق داشته باشند یک مولفه‌اش به این باز می‌گردد که برگزارکنندگان و مجریان انتخابات چقدر این اطمینان را به مردم می‌دهند که چه میزان آراءشان اهمیت دارد و می‌تواند تعیین کننده باشد. هر چند که این احساس مدت‌ها است از بین رفته و مردم حس مشارکت را مثل سابق ندارند.

حکیمی‌پور گفت: مجریان انتخابات باید تدبیر کنند و دستگاه‌های نظارتی تدبیر‌های لازم را اتخاذ کنند و کار‌های خود را انجام دهند. تلاش این دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی نیز بر این است که بتوانند نقش افرین باشند، اما باید فضا هم مهیا باشد.

وی افزود: به عبارت دیگر اصل به زمین مسابقه، داور و وضعیت جوی باز می‌گردد که تیم‌ها ببینند می‌توانند کاری کنند و تماشاگر می‌تواند در این بازی حضور پیدا کند یا خیر. این‌ها خیلی در اختیار کنشگران نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مؤلفه‌های مجلس کارآمد بیان کرد: این‌ها همه حرف است و عناوینی است که گفته می‌شود؛ انتخابات پرشور و واقعی مولفه‌هایی دارد که از همه مهم‌تر در آن اعتماد مردم و احساسی است که مردم بتوانند از مسیر انتخابات خواسته‌های خود را دنبال کنند. حال اینکه از دل این چه مجلسی بیرون می‌آید، چون مردم انتخاب کردند خودشان نیز رصد و دنبال می‌کنند.

وی افزود: در ارتباط با پاسخگو بودن و رصد مجلس یا به نوعی ارزیابی و آسیب شناسی عملکرد مجلس مخصوصا باید نهادها، سازمان‌ها و احزاب سیاسی فعال باشند و بتوانند هم به مجلس نماینده بفرستند و هم در برابر آن پاسخگوی مردم باشند که مردم هم بدانند که حاصل کارشان چه باز خوردی می‌دهد.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: فعلا نشانه‌ای نمی‌بینیم. رهبری ۴ شرط در ابتدای سال در مورد انتخابات فرمودند که بحث انتخابات پرشور، رقابتی، مشارکتی و با امنیت را مطرح کردند. مخاطب این گفته‌ها نیز تقریبا مشخص است، اما ما نشانه‌ای نمی‌بینیم. البته در وزارت کشور همایشی در این ارتباط بود، اما از مسئولان کسی نبود که بگوید ما هم در حال انجام دادن کار‌هایی هستیم.

حکیمی پور تصریح کرد: الان نشانه‌هایی در خصوص امیدوار کردن جامعه و کنشگران از سوی کسانی که می‌خواهند کاری کنند اعم از مسئولان اجرایی و نظارتی نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: این‌ها باید هر چه سریعتر بگویند که برای تحقق چنین اهدافی چه کار‌هایی را انجام می‌دهند و چه کار‌هایی را قرار است انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی