تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرد

«رئیسی» در حوزه مدیریت توانایی‌های لازم را ندارد

جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه دولت رئیسی دولت شرکت سهامی است و به جای شایسته‌سالاری، به نزدیکان و کاندیدا‌های پوششی سهمیه داده شده است، گفت: رئیسی در حوزه مدیریت توانایی‌های لازم را ندارد و اصرار به مدیریت قضایی و رسیدگی به تخلفات دارد. به کرات مشاهده شده که رئیس جمهوری می‌گوید «باید رسیدگی شود»، «باید برخورد شود» و «باید»‌های دیگر... که خب این نشان می‌دهد رئیسی در حالی گفتمان قضایی دارد که آن کسی که باید رسیدگی کند و برخورد کند، خودِ رئیس جمهوری است.

کد خبر: ۱۵۲۶۴۰
۰۸:۲۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

«رئیسی» در حوزه مدیریت توانایی‌های لازم را ندارد

دیدارنیوز: محمد صادق جوادی حصار گفت: دولت رئیسی دولت شرکت سهامی است. به این معنی که به جای شایسته سالاری و حضور افراد کاربلد در مسند کار، به کاندیدا‌های پوششی و نزدیکان سهمیه داده شده است.

جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره عملکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات دولتی‌ها این است که «روزآمد» بودن تصمیم‌های‌شان است؛ به این معنی در برنامه‌های‌شان کمتر اهداف بلندمدت دیده می‌شود و به همین دلیل می‌شود گفت هیچ کدام از وعده‌ها عملی نشده است. دولت وعده شایسته‌سالاری، کاهش تورم و کاهش کنترل نقدینگی و .. داده که هیچ کدام محقق نشد. البته در حوزه مناسبات بین‌المللی در حوزه منطقه و آسیا نسبتا ارتباطات خوبی برقرار شده است. البته با این توضیح که هنوز اتفاقی که منافع ملی را تامین کند، رخ نداده است. به طور مشخص در تعامل با دو عراق و افغانستان با وجود اینکه ما هیچ چیزی کم نگذاشتیم، شاهد رفع مشکلات‌مان نیستیم. عراقی‌ها گفته اند، بدهی‌های ایران را تحت فشار آمریکا به صورت نفت سیاه پرداخت خواهد کرد. این اظهارنظر از سوی کشوری بیان شده است که هر سال چه از طریق زائر و چه از طریق بازسازی عتبات عالیات از ایران کمک می‌گیرد. همچنین افغانستان در حالی بر سر موضوعات طبیعی حقابه ایران را نمی‌دهد که چند میلیون افغان در کشور ما ساکن هستند. بدعهدی افغانستان باعث شده مردم سیستان و بلوچستان به دلیل کم‌آبی تالاب هامون مشقت زیادی متحمل شوند. این توضیح‌ها موید کم‌کاری و کوتاهی بارز دولت در سیاست خارجی است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتنماد ملی در ادامه گفت: یکی از مسائل هزینه‌ساز این است که دولت رئیسی دولت شرکت سهامی است. به این معنی که به جای شایسته‌سالاری و حضور افراد کاربلد در مسند کار، به نزدیکان و کاندیدا‌های پوششی سهمیه داده شده است تا ابراهیم رئیسی به نامزد‌های پوششی انتخابات ۱۴۰۰ دینی نداشته باشد. به طوری‌که زاکانی به طور آشکار دوشغله بودنش را با این عنوان که «من دستیار ویژه رئیس جمهوری هستم» توجیه می‌کند و بدتر اینکه در واکنش به بحران‌های شهری، همه تقصیر را بر گردن شهرداران قبلی می‌اندازد.

او می‌گوید: رئیسی کار اجرایی مدیریتی به این معنی که در تعامل با اضلاع دیگر حاکمیت و نهاد‌های اقتصادی کشور انجام داده باشد، در پرونده‌اش نیست. یعنی بزرگترین سابقه فعالیت اقتصادی رئیسی مدیریت آستان قدس است و به همین دلیل می‌بینیم که در حوزه مدیریت توانایی‌های لازم را ندارد و اصرار به مدیریت قضایی و رسیدگی به تخلفات دارد. به کرات مشاهده شده که رئیس جمهوری می‌گوید «باید رسیدگی شود»، «باید برخورد شود» و «باید»‌های دیگر... که خب این نشان می‌دهد رئیسی در حالی گفتمان قضایی دارد که آن کسی که باید رسیدگی کند و برخورد کند، خودِ رئیس جمهوری است که این نقیصه در امور اجرایی خلل وارد کرده و در نتیجه مشکلات را بیشتر می‌کند. اگر با دقت به شرایط روز نگاه کنیم، می‌بینیم که خیل عظیمی از اصولگرایانی که برای پیروزی ابراهیم رئیسی همه کاری انجام دادند، امروز صدای اعتراضی شان بلند شده و حتی از دولت اعلام برائت می‌کنند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی