تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پس از موج گرمای شدید و سیل اتفاق افتاد

حمله سارقان به انبارها؛ گوجه در هند از بنزین گران‌تر شد!

موج گرمای شدید و سیل موجب شد تا قیمت گوجه فرنگی در هند طی یک هفته گذشته تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد و بالاتر از نرخ بنزین قرار بگیرد!

کد خبر: ۱۵۲۶۱۳
۲۰:۵۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

گوجه در هند از بنزین گران‌تر شد!

دیدارنیوز: رسانه‌های هند با پوشش کنایه‌آمیز اخبار گرانی کم‌سابقه گوجه‌فرنگی از لزوم استخدام محافظ از سوی فروشندگان این محصول کشاورزی نوشته اند.

قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در حال حاضر بالاتر از هر لیتر بنزین در هند است. بهای هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در شهر‌های بزرگی همانند بمبئی و دهلی از ۴۰ روپیه (۰.۴۴ یورو) به بیش از ۱۶۰ روپیه (۱.۷۶ یورو) رسیده است، اما بهای هر لیتر بنزین روز چهارشنبه در دهلی ۹۶.۷۲ و در بمبئی ۱۰۶.۳۱ روپیه بود.

گوجه‌فرنگی یک عنصر کلیدی در آشپزی هندی به شمار می‌رود. کمبود گوجه‌فرنگی موجب شده تا خانواده‌ها به خرید کنسرو‌های تولید شد در ماه‌های گذشته روی بیاورند. فروشندگان ساندویچ هم استفاده از آن را متوقف کرده‌اند.

برخی رسانه‌های هند از حمله چندین گروه سارقان به انبار و مزارع گوجه‌فرنگی خبر داده‌اند.

موج گرما در ژوئن گذشته دمای هوا در هند را به بیش از ۴۳ درجه رساند و در پی آن بارش باران‌های سیل‌آسا موجب از میان رفتن محصول گوجه‌فرنگی در بخش‌های وسیعی از این کشور شد.

این در حالی است که چند ماه پیش فراوانی گوجه‌فرنگی موجب سقوط قیمت آن به کمتر از دو روپیه شد و بسیاری از کشاورزان را ناگزیر به معدوم کردن محصولاتشان کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی