تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
قصه تکراری «به تیم امید بازیکن نمی‌دهیم!»

سرخابی‌ها علیه امید!

تیم امید ایران ماه‌های سرنوشت‌سازی را در پیش دارد اما به نظر می‌رسد مخالفت سرخابی‌ها با دادن بازیکنان خود به تیم تحت هدایت رضا عنایتی دوباره اختلافات قدیمی و کهنه بین تیم ملی و باشگاه‌ها را زنده کند.

کد خبر: ۱۵۲۵۸۶
۱۳:۲۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

سرخابی‌ها علیه امید!

دیدارنیوز: سرمربیان استقلال و پرسپولیس با حضور بازیکنان خود در اردوی تیم امید مخالفت کردند.

مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران سازمان لیگ در ماه‌های گذشته وعده دادند که فصل جدید مسابقات لیگ برتر در شرایطی برنامه‌ریزی خواهد شد که مسابقات تیم امید هم در برنامه‌ریزی انجام‌شده دیده شده تا رضا عنایتی و همکارانش دغدغه‌ای در زمینه برگزاری اردو‌های تیم امید نداشته باشند و بتوانند از حضور بازیکنان لیگ برتری در فهرست خود بهره ببرند. پیش از آنکه لیگ بیست‌وسوم آغاز شود، به نظر می‌رسد که مناقشات میان سرمربیان لیگ برتری و کادرفنی تیم امید آغاز شده است.

تیم امید ایران ماه‌های سرنوشت‌سازی را در پیش دارد و نه‌تن‌ها شاگردان رضا عنایتی باید در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنند، بلکه آن‌ها امیدوارند بتوانند در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و طلسم تاریخی نرسیدن تیم ایران به المپیک را بشکنند. امید‌های ایران که به تازگی از مسابقات قهرمانی غرب آسیا بازگشته‌اند، حالا در پی برگزاری اردوی آماده‌سازی بودند که این اردو با حواشی عجیبی مواجه شده است.

سفر به ترکیه جنجالی شد

رضا عنایتی با توجه به آمادگی شاگردانش در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که با نایب‌قهرمانی امید‌های ایران به پایان رسید، از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست تا زمینه برگزاری یک اردوی آماده‌سازی را فراهم آورند. بعد از بررسی‌های انجام شده، سرانجام کشور ترکیه به عنوان میزبان اردوی تیم امید ایران انتخاب شد و به مدت ۱۰ روز قرار است شاگردان عنایتی در این کشور، تمرینات آماده‌سازی خود را پشت سر بگذارند تا آمادگی بیشتری برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو به‌دست آورند.

امید‌های ایران قرار بود از امروز (چهارشنبه) وارد اردو شوند، اما با یک روز تاخیر، اردوی تیم امید ایران از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه تیم‌های لیگ برتری در حال گذراندن فصل بدنسازی هستند، همین مسئله باعث شده تا برخی از تیم‌ها راضی به حضور بازیکنان خود در تیم امید نشوند. رضا عنایتی برای برپایی اردوی تیم امید ایران در کشور ترکیه از ۲۶ بازیکن دعوت به‌عمل آورده، اما حالا به نظر می‌رسد که اردوی تیم امید در ترکیه با حضور ۲۳ بازیکن برگزار می‌شود!

مخالفت نکونام و گل‌محمدی علیه تیم امید!

استقلالی‌ها این روز‌ها تمرینات‌شان با حضور ۱۴-۱۳ بازیکن برگزار می‌شود و همین مسئله باعث شده تا جواد نکونام با درخواست کادرفنی تیم امید برای حضور دو بازیکن استقلال در اردوی این تیم مخالفت کند. سینا سعیدی‌فر در کنار محمدحسین زواری بازیکنان دعوت‌شده از تیم استقلال به اردوی تیم امید بودند که با مخالفت نکونام، این دو بازیکن جوان در جمع شاگردان نکونام باقی می‌مانند و همراه تیم امید به ترکیه نخواهند رفت. همچنین در شرایطی مشابه، بازیکن دعوت شده از تیم پرسپولیس به اردوی تیم امید به جمع شاگردان رضا عنایتی اضافه نمی‌شود.

محمدمهدی احمدی که روز گذشته در دیدار دوستانه مقابل شمس‌آذر قزوین هم برای پرسپولیس به میدان رفت و برای تیمش گل ساخت، تنها پرسپولیسیِ دعوت شده به اردوی تیم امید است، اما گفته می‌شود که با توجه به مخالفت یحیی گل‌محمدی با حضور احمدی در اردوی تیم امید، این بازیکن جوان هم در سفر به ترکیه شاگردان عنایتی را همراهی نمی‌کند تا در غیاب بازیکنان استقلال و پرسپولیس، اردوی تیم امید ایران به میزبانی کشور ترکیه برگزار شود.

مهران فرقانی سرپرست تیم امید در واکنش به عدم حضور بازیکنان استقلال در اردوی تیم امید گفت: «اینکه باشگاه استقلال با تیم امید ایران همکاری نکرد و به دو بازیکن خود اجازه همراهی نداد، دهن کجی به سایر باشگاه‌ها بود. من فقط مسئول این هستم این اتفاق را به فدراسیون فوتبال گزارش بدهم، اینکه چه تصمیمی برای این اتفاق گرفته شود از آن بی خبر هستم. جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم استقلال برای عدم اجازه به دو بازیکن خود به طور حتم دلایل خاص خود را دارد و بهتر بود او همچون یحیی گل محمدی با رضا عنایتی تماس می‌گرفت و حرف می‌زد نه اینکه چنین رفتاری صورت بگیرد».

فرقانی درباره تفاوت عدم حضور بازیکنان استقلال و مدافع پرسپولیس در اردوی تیم امید توضیح داد: «یحیی گل‌محمدی با رضا عنایتی تماس گرفت و به او اعلام کرد چند بازیکن این تیم در جناح چپ مصدوم هستند و با توجه به اینکه برنامه‌های تاکتیکی او در تمرینات پیش فصل به هم می‌خورد در صورت امکان محمدمهدی احمدی در سفر به ترکیه غایب باشد که سرمربی تیم امید هم موافقت کرد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی