تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بمب‌های خوشه‌ای؛ بهانه جدید «ترامپ» برای حمله به بایدن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که از هر فرصتی برای انتقاد از جو بایدن استفاده می‌کند، این بار به بهانه ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین به رقیب دموکرات خود حمله کرده است.

کد خبر: ۱۵۲۵۷۳
۱۱:۵۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

بمب‌های خوشه‌ای؛ بهانه جدید «ترامپ» برای حمله به بایدن

دیدارنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد، دولت واشنگتن با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، "پای آمریکا را بیش از پیش به سمت جنگ جهانی سوم باز می‌کند."

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی "تروث سوشال" گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید برای پایان دادن به جنگ و متوقف کردن مرگ و میر‌ها و ویرانی‌های به وجود آمده توسط دولتی بی‌کفایت تلاش کند.

وی ضمن ابراز مخالفت با استفاده از مهمات خوشه‌ای "به دلایل بشردوستانه و استراتژیکی"، به این حقیقت اشاره کرد که مهمات منفجر نشده «برای دهه‌های آینده یعنی مدت‌ها پس از پایان جنگ مردان، زنان و کودکان بی‌گناه اوکراینی را می‌کشد و معلول خواهد کرد».

ترامپ همچنین اظهارات اخیر جو بایدن در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان را به باد انتقاد گرفت. بایدن در این مصاحبه گفته بود، مهمات خوشه‌ای برای اوکراین ارسال می‌شوند چرا که آمریکا گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری معمولی را تمام کرده است.

ترامپ گفت: اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، این امر تنها بر ضرورت بیشتر بر پایان فوری این جنگ خونین، خطرناک و خارج از کنترل تاکید می‌کند.

وی افزود: این ادعا بدان معناست که ما نباید آخرین ذخایرمان را آن هم در شرایطی که زرادخانه‌های خودمان به گفته جو بایدن کج و کوله به طرز خطرناکی کاهش یافته است، برای اوکراین ارسال کنیم.

ترامپ هشدار داد که سیاست بایدن در مورد "جنگ بی‌پایان" در اوکراین "به طرز شدیدی آمریکا را تضعیف می‌کند".

وی تصریح کرد: جو بایدن بی‌دلیل و به طرز خطرناکی ما را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؛ موضوعی که ورای مهاجرت یک کابوس خواهد بود و یک نابودی کامل به همراه خواهد داشت.

ترامپ که در حال حاضر به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیشتاز است، متعهد شد که اگر در انتخابات سال آینده پیروز شود و مجددا به کاخ سفید بازگردد، به "صلح از طریق قدرت" دست یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی