تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیسی پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی مطرح کرد

نگاه جمهوری اسلامی در همکاری با آفریقا، متکی بر کرامت انسانی است

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری بامداد چهارشنبه، پیش از عزیمت به سفر منطقه‌ای به سه کشور آفریقایی گفت: نگاه ایران در همکاری با آفریقا مبتنی بر هم‌افزایی و متکی بر کرامت انسانی مردم این قاره است.

کد خبر: ۱۵۲۵۵۱
۰۸:۵۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

نگاه جمهوری اسلامی در همکاری با آفریقا، متکی بر کرامت انسانی است

دیدارنیوز: رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها در همکاری با کشور‌های آفریقایی همچنان نگاه استعماری و استثماری دارند، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی در همکاری با آفریقا، نگاه مبتنی بر هم‌افزایی و متکی بر کرامت انسانی و استعداد‌های بالای مردم کشور‌های آفریقایی است.

ابراهیم رئیسی در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه، پیش از عزیمت به سفر منطقه‌ای به سه کشور آفریقایی، در گفتگویی با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف سفرش گفت: این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور کشور‌های کنیا، اوگاندا و زیمباوه انجام می‌شود.

رئیس جمهور افزود: روابط ایران با کشور‌های آفریقایی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف بوده است، اما این روابط به مرور زمان و به‌ویژه در دهه اخیر، در برخی عرصه‌ها دچار توقف‌هایی شد.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های آفریقایی ثروت‌ها، منابع، استعداد‌ها و ظرفیت‌های عظیمی دارند که می‌تواند با ظرفیت‌های بزرگی که به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم در ایران ایجاد شده، مبادله شود، اظهار داشت: یکی از بهترین حوزه‌هایی که امروز برای همکاری در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، حوزه کشور‌های آفریقایی است که هم ظرفیت‌های خوبی دارد و هم این کشور‌ها به همکاری با ایران علاقمند هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها در همکاری با کشور‌های آفریقایی همچنان نگاه استعماری و استثماری دارند، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی در همکاری با آفریقا، نگاه مبتنی بر هم‌افزایی و متکی بر کرامت انسانی و استعداد‌های بالای مردم کشور‌های آفریقایی است.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به ارتقای سطح روابط ایران با کشور‌های آفریقایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری خاطرنشان کرد: امروز سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت با بازار هزار و دویست میلیارد دلاری آفریقا، تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت‌های متقابل سهم بسیاری پایینی به حساب می‌آید.

رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری در عرصه کشت فراسرزمینی و تولید محصولات دامی و زراعی و همکاری‌های علمی و فناوری با کشور‌های آفریقایی، گفت: همچنین فعال شدن دفاتر علم و فناوری ایران در این سه کشور و دیگر کشور‌های آفریقایی و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله زمینه‌های بسیار خوب صادرات کالا و خدمات ایرانی به کشور‌های آفریقایی است.

رئیسی تاکید کرد که ارتباط با کشور‌های آفریقایی به شکل کلی و کشور‌های مقصد این سفر به شکل اخص در راستای سیاست خارجی دولت سیزدهم و اصول آن یعنی تقویت روابط با کشور‌های همسو در منطقه و نیز فراتر از منطقه در آمریکای لاتین که زمینه‌های خوبی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارند، دنبال خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی