تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دلیل تعویق سفر «رئیسی» به آفریقا چه بود؟

در حالی که روز گذشته (دوشنبه) پایگاه اطلاع رسانی دولت از سفر روز سه‌شنبه ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به قاره آفریقا خبر داده بود، اما این سفر انجام نشد و یک رسانه داخلی به نقل از وزارت خارجه کنیا دلیل تعویق این سفر را منتشر کرده است.

کد خبر: ۱۵۲۵۲۱
۱۷:۰۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۲

دلیل تعویق سفر «رئیسی» به آفریقا چه بود؟

دیدارنیوز: «آلفرد موتوآ» وزیر امور خارجه کنیا درباره دلایل تعویق سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران به کنیا توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه کنیا گفت دو کشور توافق کرده‌اند برنامه این سفر به منظور بازبینی تفاهم‌نامه‌های دوجانبه عوض شود.

در بیانیه‌ای که به نیابت از وزیر خارجه کنیا صادر شده آمده است: «رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی قرار بود برای یک سفر امروز وارد کنیا شود. این سفر قرار بود فرصتی برای بررسی و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مردم دو کشور فراهم کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برنامه رئیس‌جمهور [کنیا]اکنون مورد بازبینی قرار گرفته تا امکان نهایی‌سازی تفاهم‌نامه‌هایی که برای پیشبرد روابط از اهمیت محوری برخوردارند فراهم شود. رئیس‌جمهور ایران فردا برای سفر دولتی وارد کنیا خواهد شد.»

وزیر امور خارجه کنیا خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور «ویلیام روتو» ساعت ۷ صبح چهارشنبه میزبان رئیسی خواهد بود و با هیئت همراه ایشان گفتگو خواهد کرد.

پیش از این مقام‌های دولتی کنیا گفته بودند که کنفرانس خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و کنیا موقتاً لغو شده است. آن‌ها گفته بودند که توضیحات درباره زمان سفر رئیسی به زودی اعلام خواهد شد.

کنیا نخستین کشور آفریقایی است که رئیس‌جمهور ایران قرار است در سفر خود به قاره سیاه به آنجا سفر کند. وی قرار است بعد از این سفر عازم اوگانادا و زیمبابوه شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی