تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

این بازی‌ها به تقویت ریاضیات کودکان کمک می‌کند

نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان نشان می‌دهد که بازی‌های رومیزی مانند مونوپولی، اتلو و مارپله، عملکرد کودکان در ریاضیات را تقویت می‌کند.

کد خبر: ۱۵۲۳۹۳
۱۳:۵۳ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

این بازی‌ها به تقویت ریاضیات کودکان کمک می‌کند

دیدارنیوز: بر اساس نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان گروه تیلور و فرانسیس، مشخص شد که بازی‌های رومیزی مانند مونوپولی، اتلو و مارپله، عملکرد کودکان در ریاضیات را تقویت می‌کند. یافته‌های تحقیقات پیشین نیز نشان داده بود که بازی‌های رومیزی با مزایایی برای یادگیری و تقویت توانایی خواندن همراه هستند.

بازی‌های رومیزی افراد خانواده را دور هم جمع می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا والدین، مکالمات مفیدی را با فرزندان خود شکل دهند.

اکنون یک مطالعه جدید، نشان داده است که بازی‌های رومیزی مبتنی بر اعداد، می‌تواند به تقویت توانایی کودکان سه تا نه ساله در شمارش اعداد، جمع و مقایسه اعداد با یکدیگر، کمک کند. به گفته محققان، انجام بازی‌های رومیزی به مدت چندین روز در هفته، می‌تواند برای کودکان سودمند باشد.

پژوهشگران خاطرنشان کردند: انجام بازی‌های رومیزی را می‌توان به عنوان یک استراتژی موثر با مزایای بالقوه برای مهارت‌های پایه و پیچیده ریاضی در نظر گرفت. این بازی ها، می‌توانند به راحتی با اهداف مرتبط با مهارت‌های ریاضی یا سایر زمینه‌ها سازگار شوند.

نتایج تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده اند که مهارت‌های ریاضی کودکان پس از شرکت در بازی‌های رومیزی، بیش از ۵۰ درصد بهبود یافت. در حدود یک سوم از موارد، کودکانی که در جلسات بازی شرکت کرده بودند، امتیازات بهتری نسبت به سایر کودکان کسب کردند.

پژوهشگران اظهار داشتند: مطالعات آینده باید به بررسی تأثیرات این بازی‌ها بر سایر مهارت‌های شناختی و رشدی کودکان، بپردازند.

یافته‌های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Early Years منتشر شده‌اند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی