تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

تظاهرات ۱۸۰ هزار نفری علیه «نتانیاهو»

ده‌ها هزار نفر از مخالفان دولت راستگرای اسرائیل شنبه شب بار دیگر در خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهر‌ها علیه طرح اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تظاهرات کردند.

کد خبر: ۱۵۲۳۷۷
۱۱:۱۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

تظاهرات ۱۸۰ هزار نفری علیه «نتانیاهو»

دیدارنیوز: با تظاهرات «۱۸۰ هزار نفری»، اعتراض‌ها به طرح دولت اسرائیل بار دیگر اوج گرفت.

به گفته برگزارکنندگان شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات شنبه شب در تل‌آویو به ۱۸۰ هزار نفر می‌رسید و از هفته‌های پیش بیشتر بود. معترضان به طرح اصلاحات قضایی دولت اسرائیل از ۲۷ هفته پیش تاکنون هر هفته در تل‌آویو و دیگر شهر‌های اسرائیل تظاهرات کرده‌اند.

آن‌ها بر این باور هستند که اصلاحات قضایی مورد نظر دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو تهدیدی برای دموکراسی در اسرائیل محسوب می‌شود.

دولت اسرائیل قرار است روز دوشنبه بخش مهمی از طرح اصلاحات قضایی را در قالب لایحه به کنست (پارلمان اسرائیل) بفرستد.

بنیامین نتانیاهو ماه مارس در پی اعتراض‌های گسترده علیه طرح اصلاحات قضایی اعلام کرده بود که «موقتا» این طرح به حالت تعلیق در می‌آید تا دولت بتواند با مخالفان مذاکره کند.

معترضان اعلام کرده‌اند که روز سه‌شنبه بار دیگر برای ابراز اعتراض خود به خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهر‌ها خواهند رفت.

از دولت ائتلافی اسرائیل به عنوان راستگراترین دولتی یاد می‌شود که تاکنون قدرت را در این کشور در دست داشته است. جنبش اعتراضی علیه برنامه اصلاحات قضایی اسرائیل با توجه به دوره طولانی و شمار شرکت‌کنندگان در آن یکی از بزرگترین حرکت‌های اعتراضی در تاریخ آن محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی