تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

نمرات نهایی دانش آموزان؛ جزییاتی درباره ثبت «اعتراض»

طبق اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، امروز یکشنبه نمرات امتحان نهایی دانش آموزان به مدارس اعلام می‌شود و دانش آموزان می‌توانند تا سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) نسبت به نمرات خود اعتراض کنند.

کد خبر: ۱۵۲۳۷۳
۱۰:۳۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

یک توصیه به دانش‌آموزان درباره ثبت «اعتراض»

دیدارنیوز: بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، امروز مدیران مدارس به نمرات نهایی دانش آموزان دسترسی دارند و می‌توانند نمرات را به دانش آموزان اعلام کنند.

در واقع دانش آموزان با مراجعه به مدارس روزانه خود و داوطلبان ترمیم نمره و ایجاد سابقه که فارغ التحصیل شده‌اند با مراجعه به مدرسه بزرگسالان خود می‌توانند نسبت به نمراتشان مطلع شوند.

دانش آموزان از امروز تا سه‌شنبه ۲۰ تیرماه وقت دارند نسبت به نمرات خود اعتراض کنند. درخواست اعتراض باید توسط خود دانش آموز و با پر کردن نمون برگ معین انجام شود و پس از ثبت درخواست اعتراض، فرآیند بررسی مجدد نمره به صورت همزمان آغاز می‌شود.

اعتراضات به صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش آموز انجام می‌شود، به این معنا که برگه دانش آموز به صورت تصادفی مجدد به استانی غیر از استان خود دانش آموز ارسال می‌شود.

در این راستا برگه‌های امتحانی برای بررسی و تصحیح مجدد در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد و ملاک عمل، نمره مصحح چهارم است؛ از این رو به مدارس توصیه می‌شود از ثبت درخواست اعتراض برای تمامی داوطلبان خودداری کنند و داوطلبان نیز اگر نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، درخواست اعتراض کنند چراکه امکان تنزل نمره وجود دارد و ملاک عمل، نمره اعلامی از سوی مصحح چهارم است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که مهلت ثبت اعتراض فقط تا ۲۰ تیر است و بعد از آن به هیچ عنوان به هیچ درخواستی رسیدگی نمی‌شود و این تنها فرصتی است که تمام شرکت کنندگان می‌توانند اعتراض داشته باشند.

قرار است سوابق تحصیلی تا پایان تیرماه و اوایل مرداد برای اعمال سهم ۴۰ درصدی آن در کنکور سراسری به سازمان سنجش اعلام شود، اما این امر بستگی به حجم اعتراضات و رسیدگی مجدد به تصحیح اوراق دارد.

بعد از تایید سابقه تحصیلی، نمرات تراز می‌شود، یعنی هر درس در هر سال تراز می‌شود و نمره کل برای هر فرد تولید می‌شود و این نمره کل به سازمان سنجش برای اثر بخشی سهم ۴۰ درصدی گزارش داده می‌شود. سازمان سنجش نمره کل آزمون نهایی و نمره کل آزمون سراسری را در کارنامه داوطلب درج می‌کند و بعد از تلفیق این دو، رتبه فرد اعلام می‌شود. در واقع داوطلبان هر سال با جامعه آماری خود تراز می‌شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی