تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پاریس تجمع معترضان به خشونت‌های پلیس را ممنوع اعلام کرد

راهپیمایی «عزا و خشم» در فرانسه

پس از شورش اخیر در فرانسه به دلیل کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله توسط مامور پلیس، معترضان به خشونت‌های پلیس فرانسه در نظر دارند روز شنبه در چند شهر این کشور به نشانه «عزا و خشم» راهپیمایی کنند.

کد خبر: ۱۵۲۳۴۰
۱۷:۱۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

راهپیمایی «عزا و خشم» در فرانسه

دیدارنیوز: این در حالی است که فرمانداری پاریس تجمع در میدان جمهوری این شهر به یاد یکی از قربانیان خشونت‌های پلیس را ممنوع کرده است.

خواهر آداما تائوره، مردی که در سال ۲۰۱۶ پس از بازداشت از سوی نیرو‌های ژاندارمری درگذشت اعلام کرده است که قصد دارد ساعت ۱۵ به وقت محلی در میدان جمهوری پاریس حاضر شود.

مقام‌های فرانسه پیش از این تجمع به یاد آداما تائوره در دپارتمان وال-دوآز در شمال پاریس را نیز ممنوع اعلام کرده بودند.

فرمانداری پاریس در توجیه ممنوعیت تجمع روز شنبه برگزاری آن را «مخل نظم عمومی» خوانده است. لوران نونیز، فرماندار پاریس همچنین به «فضای متشنج» و شورش شهری در «پنج شب پیاپی» اشاره کرده است.

بسیاری از شهر‌های فرانسه در پی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس در شهر نانتر در روز ۲۷ ژوئن چند شب ناآرام را پشت سر گذاشتند.

شماری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه از حزب چپگرای «فرانسه سرکش» در نظر دارند که با وجود ممنوعیت برگزاری تجمع در پاریس روز شنبه در این گردهمایی «عزا و خشم» شرکت کنند. این در حالی است که احتمال حضور تعدادی از نمایندگان حزب «اروپا، اکولوژی، سبزها» نیز در این تجمع وجود دارد. این حزب هوادار محیط زیست در مجلس ملی فرانسه متحد «فرانسه سرکش» است.

راهپیمایی‌های «عزا و خشم» قرار است در چند شهر دیگر از جمله لیل، مارسی، نانت و استراسبورگ برگزار شود.

پلیس فرانسه در جریان ناآرامی‌های اخیر بیش از ۳۷۰۰ نفر را بازداشت کرد. کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد از عملکرد پلیس فرانسه در جریان شورش‌های شهری اخیر انتقاد کرده است. در مقابل پاریس انتقاد این کمیته را «زیاده‌روی» و «بی‌پایه» خوانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی