تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تبعات تجاوز نظامی روسیه

۴ میلیون آواره جنگ اوکراین در اتحادیه اروپا

بیش از ۴ میلیون شهروند کشور‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا که در پی تهاجم نظامی روسیه از اوکراین گریخته بودند از وضعیت «حفاظت موقت» در کشور‌های اتحادیه برخوردار شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۲۳۰۲
۱۰:۰۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

۴ میلیون آواره جنگ اوکراین در اتحادیه اروپا

دیدارنیوز: در گزارش یورواستات، اداره آمار و ارقام اتحادیه اروپا آمده است که این تعداد شهروند کشور‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا در طول ماه مه گذشته موفق به برخورداری از این وضعیت شده‌اند.

آلمان با پذیرش ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر بیشترین میزان افراد واجد شرایط برای بهره‌مند شدن از وضعیت «حفاظت موقت» در اتحادیه اروپا از میان آوارگان جنگ اوکراین را به خود اختصاص داده است.

پس از آلمان کشور‌های لهستان (با پذیرش ۹۹۱ هزار و ۳۷۵ نفر) و جمهوری چک (با پذیرش ۳۴۰ هزار و ۹۰ نفر) مهمترین میزبانان افراد گریخته از اوکراین و بهره‌مند از وضعیت «حفاظت موقت» بوده اند.

بدین ترتیب سه کشور یاد شده (آلمان، لهستان و جمهوری چک) به ترتیب ۲۸، ۲۵ و ۸ درصد از کل ذی‌نفعان حفاظت موقت اتحادیه اروپا از میان شهروندان غیر عضو اتحادیه را که پس از تهاجم نظامی روسیه از اوکراین خارج شده‌اند، در خاک خود پذیرفته‌اند.

بر اساس این آمار، شمار افراد بهره‌مند از این وضعیت در پایان ماه مه نسبت به پایان آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵۸ هزار نفر یا به عبارتی ۱.۴ درصد رشد داشته است.

بیشترین افزایش از این حیث به ترتیب در کشور‌های آلمان (با رشد نزدیک به ۲۲ هزار نفری)، جمهوری چک (با رشد نزدیک به ۹ هزار نفری) و رومانی (با رشد نزدیک به ۴ هزار نفری) مشاهده شده است.

از سوی دیگر، شمار افراد تحت «حفاظت موقت» اتحادیه اروپا از میان آوارگان غیر شهروند اتحادیه که از جنگ اوکراین گریخته‌اند در کشور‌های لهستان، پرتغال، فرانسه و استونی به ترتیب ۰.۴، ۰.۸، ۰.۳ و ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

داده‌های ارائه شده در این گزارش به اعطای وضعیت «حفاظت موقت» به واجدین شرایط تحت جزئیات تشریح شده در بالا اشاره دارد که مجوز آن بر اساس تصمیم اجرایی شماره ۲۰۲۲/۳۸۲ شورای اروپا مورخ ۴ مارس ۲۰۲۲ صادر شده است.

یورواستات همچنین در گزارش خود آورده است که شهروندان اوکراینی در ماه مه گذشته حدود ۹۸ درصد افراد بهره‌مند از وضعیت «حفاظت موقت» را به خود اختصاص دادند.

به موجب این گزارش آماری، زنان بزرگسال که اغلب آن‌ها را افراد ۳۵ تا ۶۴ سال تشکیل می‌دهند تقریباً نیمی از ذی‌نفعان حمایت موقت در اتحادیه اروپا را از آن خود کرده‌اند.

کودکان بر اساس این آمار کمی بیش از یک سوم بهره‌مندان از این وضعیت را ه خود اختصاص داده‌اند و سهم مردان بزرگسال در این میان کمتر از یک پنجم بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی