تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

هواشناسی ایران؛ افزایش دما و هشدار برای ۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: از امروز افزایش دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲۲۹۱
۰۸:۲۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ افزایش دما و هشدار برای ۶ استان

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز برای ارتفاعات غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی ابرناکی و رگبار پراکنده، فردا و روز دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه در گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. طی ۵ روز آینده در سایر مناطق کشور آسمان صاف انتظار می‌رود.

از امروز تا دوشنبه و طی روز چهارشنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال‌شرق در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی ۳ روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. امروز در اکثر مناطق کشور به‌ویژه شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما روی می‌دهد.

فردا یکشنبه تنگه هرمز، دریای عمان و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق، شرق خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد و نفوذ گردوغبار از کشور‌های همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر مخاطره: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گردوغبار از کشور عراق و ماندگاری آن، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و آلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.
توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد غیر ضروری گروه‌های حساس مانند بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان.

خودداری از انجام فعالیت‌های فیزیکی استفاده از ماسک در فضای باز، احتیاط در تردد جاده‌ای و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، محکم کردن سازه‌های سبک.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی