تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه چین

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود گزارش داد که ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن دسترسی چین به خدمات رایانش ابری آمریکایی است.

کد خبر: ۱۵۲۲۴۱
۱۸:۱۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۲

اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه چین

دیدارنیوز: آمریکا دسترسی چین به رایانش ابری را محدود می‌کند.

به نقل از راشاتودی، روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن دسترسی چین به خدمات رایانش ابری آمریکایی است.

این روزنامه نوشت که تصمیم آمریکا احتمالاً ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری مانند آمازون و مایکروسافت را ملزم خواهد کرد تا قبل از ارائه خدمات به شرکت‌های چینی از دولت مجوز بگیرند؛ خدماتی که در آن‌ها از تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن می‌خواهد خللی را ببندد که به شرکت‌های چینی فعال در زمینه هوش مصنوعی اجازه می‌دهد قوانین کنترل صادرات تراشه فعلی را دور بزنند.

وال استریت ژورنال تصریح کرد که خدمات ابری به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون خرید تجهیزات پیشرفته - از جمله تراشه‌ها – قابلیت‌های رایانشی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند.

این رسانه اضافه کرد که انتظار می‌رود وزارت بازرگانی ایالات متحده این محدودیت را در هفته‌های آینده اعمال کند.

واشنگتن و پکن چندین ماه است که بر سر تجهیزات تولید تراشه‌ها و سایر فناوری‌های پیشرفته درگیر اختلافات هستند.

دولت آمریکا مجموعه گسترده‌ای از محدودیت‌های صادراتی را در ماه اکتبر منتشر کرد که شامل اقدامی برای قطع ارتباط چین با تراشه‌های خاص ساخته شده با تجهیزات آمریکایی در هر نقطه از جهان بود.

دولت چین در واکنش به این گونه اقدامات آمریکا، واشنگتن را "هژمونی فناوری" و "خطر امنیتی بزرگ" برای جهان خوانده است.

پیش از این در هفته جاری میلادی، چین صادرات دو فلز کلیدی مورد استفاده در ساخت تراشه‌های کامپیوتری را به منظور "حفاظت از امنیت و منافع ملی" خود محدود کرد.

از ماه آینده، مجوز‌های ویژه برای صادرات گالیم و ژرمانیوم از چین، بزرگترین تولید کننده این فلزات در جهان، مورد نیاز خواهد بود.

برخی از شرکت‌های برتر جهان در زمینه تولید تراشه مانند اینتل و انویدیا در ایالات متحده قرار دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی