تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مخبر: دریاچه ارومیه باید حفظ شود

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر حفظ دریاچه ارومیه، گفت: دریاچه ارومیه یک سرمایه بزرگ ملی است که اگر به برنامه‌های احیای آن توجه نشود به کل کشور آسیب می‌رسد.

کد خبر: ۱۵۲۱۷۹
۱۹:۰۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۲

مخبر: دریاچه ارومیه باید حفظ شود

دیدارنیوز: معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت و مردم ایران بر روی احیای دریاچه ارومیه حساسیت ویژه‌ای دارند، گفت: به لحاظ سلامت و محیط زیست و سایر ابعاد این نعمت خدادادی و سرمایه ملی، این دریاچه باید حفظ شود.

محمد مخبر ۱۳ تیرماه در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه از مهمترین انگیزه‌ها و اهداف سفر به آذربایجان غربی، تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در این استان و بررسی روند پیشرفت احیای این دریاچه بود، خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه یک سرمایه بزرگ ملی است که اگر به برنامه‌های احیای آن توجه نشود به کل کشور آسیب می‌رسد.

وی همچنین انتقال دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با پیگیری‌های رئیس جمهور به آذربایجان غربی را از مهمترین و موثرترین اقدامات برای تکمیل طرح‌های سخت افزاری احیای این دریاچه برشمرد و افزود: با بهره برداری از طرح‌های مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه و سایر اقدامات سخت افزاری، نتیجه این تصمیم مهم دولت در خصوص کارگروه ملی نجات دریاچه مشهود است.

معاون اول رئیس جمهور بر پیگیری جدی مصوبات جلسات قبلی کارگروه نیز تاکید کرد و افزود: علاوه بر اقدامات ایجابی انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه، باید در پیگیری اقدامات و مصوبات آتی، حقوق مردم نیز رعایت شود تا معیشت کشاورزان و مردم منطقه به هیچ عنوان آسیب نبیند و این کارگروه در تصمیم گیری‌های خود در خصوص چاه‌های غیرمجاز و اصلاح الگوی کشت، توجه اساسی به معیشت مردم و رضایت آن‌ها داشته باشد.

مخبر همچنین بر ضرورت مکانیزه کردن آبیاری و اصلاح الگوی کشت در کل کشور تأکید کرد و گفت: اعتبارات لازم برای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری و آبیاری قطره‌ای در دولت دیده شده است.

وی از استاندار آذربایجان غربی خواست که کانونی برای پیگیری مصوبات کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تشکیل شود.

وزیر نیرو نیز در این جلسه با بیان اینکه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم به شدت فعال و تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شده، گفت: اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه به مراحل انتهایی خود رسیده و رهاسازی آب نیز مطابق برنامه برای دریاچه و تالاب‌ها پیش می‌رود.

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه اقدامات سخت افزاری باید متناسب با اقدامات نرم افزاری باشد، ادامه داد: دولت پس از تکمیل سخت افزار‌های مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه در دو سال گذشته، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از توسعه کشت و کار‌های غیرمجاز، جلوگیری از برداشت از چاه‌های غیرمجاز و مدرن کردن آبیاری کشاورزان را در دستور کار قرار خواهد داد.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی برای رفع تصرف از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری، اقدامات و پیگیری‌های لازم به عمل آید و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد درخصوص تدوین و ارائه الگوی کشت کم مصرف در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

در راستای تامین حقابه دریاچه ارومیه نیز در خصوص تامین اعتبار عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف، افزایش بهره‌وری مصرف آب و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، تامین معیشت پایدار کشاورزان و تکمیل شبکه‌های اصلی و فرعی پایاب سد‌های حوضه در سال جاری بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی