تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی

کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر، جزییات خدمات ارایه شده به زائران سرزمین وحی از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۵۲۱۵۱
۱۲:۲۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۲

آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی

دیدارنیوز: پیرحسین کولیوند در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانسی با مرکز عملیات اضطراری هلال احمر ایران در مکه مکرمه برگزار شد، به خدمات ارایه شده به زائران ایرانی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: به دنبال اقدامات انجام شده، تمامی زائران ایرانی در سلامت کامل اعمال حج را انجام دادند؛ بجز یک زائر بیمار که در مدینه منوره به علت کاهش سطح هوشیاری بستری است و نتوانست اعمال حج را به جا آورد. اکنون نیز همه زائران در سلامت هستند.

وی درباره بیشترین مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان هلال، گفت: ۴۰ درصد مراجعات تنفسی _ ریوی، ۲۸ درصد مراجعات اسکلتی عضلانی، ۹ درصد بیماری‌های قلبی و فشارخون، ۸ درصد بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی، ۷ درصد دیابت، ۴ درصد مشکلات گوارشی و ۴ درصد بیماری‌های آلرژی تنفسی بوده است.

کولیوند با بیان اینکه خدمات باکیفیتی به مراجعه کنندگان در طول حج امسال ارایه شد، افزود: در مجموع بالغ بر ۴۷۰ هزار خدمت امسال از سوی هلال احمر به زائران کشورمان ارایه شده است. مجموعا نیز ۱۸۶۴ بیمار در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عربستان بستری شدند و ۳۰۴ بیمار نیز در بیمارستان‌های سعودی بستری شدند؛ چراکه به امکانات درمانی و مراقبت‌های بیشتری نیاز داشتند یا می‌بایست تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند.

به گفته وی، مجموعا تاکنون ۳۷۱ هزار ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه‌های هتلی محل استقرار پزشکان انجام شده است و ۲۵هزار و ۷۵۷ ویزیت تخصصی نیز در بیمارستان انجام شده است.

کولیوند گفت: امسال در منا و عرفات نسبت به سال گذشته عملکرد مطلوب‌تر بود و خدمات در یک بیمارستان صحرایی و همچنین هشت مکتب اصلی به صورت منظم ارایه شد. در مجموع خدمات ارایه شده طی امسال، در نظرسنجی صورت گرفته، تا کنون بیش از ۸۵ درصد از عملکرد صورت گرفته رضایت داشتند.

وی درباره کاروان وقوف اضطراری نیز گفت: در کاروان وقوف اضطراری حدود ۸۰ نفر از افرادی که نیاز به خدمات ویژه پزشکی داشتند، در ایام تشریق، در قالب اتوبوس آمبولانس‌های مجهز به عرفات و منا رفته و تحت مراقبت‌های شدید پزشکی وقوف آن‌ها و اعمال حج آن‌ها انجام شد و در سلامت جهت ادامه روند درمان به بیمارستان‌ها بازگشتند.

وی با بیان اینکه امسال کاروان وقوف اضطراری بی‌نظیر بود، به جلسه با بعثه پزشکی کشور‌های دیگر و ۳۰ نماینده از آن‌ها از جمله ترکیه، اندونزی و ... اشاره کرد و گفت: نماینده این کشور‌ها ایران را الگو و پیشرو می‌دانستند و درخواست برگزاری کنگره سلامت در حج را به میزبانی ایران داشتند. همچنین جلسه‌ای با هلال احمر عربستان و رؤسای بیمارستان‌های سعودی داشتیم که منجر به دریافت امکانات و تسهیل ارایه خدمات به صورتی فوریتی به زائران بیمار ایرانی شد و تحت تاثیر این اقدامات، با وجود آنکه امسال میانگین سنی زائران ایرانی نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود، اما عملیات با موفقیت انجام شد.

کولیوند همچنین گفت: تا آخر وقت امشب ۲۵ نفر از زائرانی که باید ادامه روند درمانی‌شان در داخل کشور انجام شود، از طریق فرودگاه جده به کشور منتقل می‌شوند. پنج نفر از این افراد امروز ساعت ۱۰ صبح اعزام شدند و ۲۰ نفر مابقی تا آخر وقت امشب اعزام می‌شوند. تیم پزشکی نیز همراه این افراد اعزام می‌شوند تا مراقبت‌های لازم در حین انتقال بیماران انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی