تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
فراخوان بسیج مدنی شهروندان برای بازگشت نظم

اعتراضات در فرانسه؛ درخواست شهرداران از مردم برای تجمع

پس از ناآرامی‌های اخیر، شهرداران فرانسه از مردم و مقام‌های این کشور خواستند تا ظهر روز دوشنبه (۳ ژوئیه/۱۲ تیر) در مقابل ساختمان شهرداری‌ها تجمع کنند.

کد خبر: ۱۵۲۰۷۶
۱۰:۵۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

اعتراضات در فرانسه؛ درخواست شهرداران از مردم برای تجمع

دیدارنیوز: دیوید لیسنارد، رئیس انجمن شهرداران فرانسه (AMF) اعلام کرد که همه شهرداری‌های فرانسه همزمان با برگزاری این تجمع، راس ساعت ۱۲ ظهر آژیر‌های هشدار خود را به صدا در خواهند آورد.

فراخوان «بسیج مدنی شهروندان برای بازگشت نظم» پس از آن از سوی شهرداران فرانسه صادر شد که حمله معترضان با هدایت خودروی در حال سوختن به منزل شخصی وینسنت ژانبرون، شهردار شهر کوچک «های لِه رُز» (Haÿ-les-Roses) در حاشیه پاریس، جامعه فرانسه را چنان در شوک فرو برد که یکشنبه شب به آرام‌ترین شب پس از پنج شب شورش مستمر بدل شد.

وزارت کشور فرانسه نیز بامداد دوشنبه اعلام کرد که مجموع افرادی که طی اعتراض‌های یکشنبه شب تحت بازداشت موقت و پرسش و پاسخ سرپایی قرار گرفته‌اند، ۷۸ نفر بوده که در مقایسه با ۴۰۰ نفری که در شنبه شب گزارش شده بود، کاهش محسوسی را نشان می‌دهد. وزارت کشور فرانسه همچنین یادآور شد که طی اعتراض‌های یکشنبه شب هیچ حادثه مهمی در کشور رخ نداده است.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه نیز در واکنش به حمله به منزل ژانبرون که موجب آسیب دیدن همسر او شده، به شهرداران فرانسه اطمینان داد که دولت «اجازه از هیچ خشونتی سرسری نمی‌گذرد» و «بیشترین قاطعیت» را در برابر ناقضان قانون اعمال خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز روز دوشنبه با روسای مجلس ملی و سنا و نیز شهرداران بیش از ۲۲۰ شهر فرانسه دیدار می‌کند.

بنا بر اعلام کاخ الیزه، رئیس جمهوری فرانسه از امروز قصد دارد «کار دقیق و طولانی‌مدتی را برای درک عمیق دلایلی رخداد رویداد‌های اخیر آغاز کند.»

مطابق اعلام وزارت کشور فرانسه در پنج شبی که شورش گروهی از معترضان ادامه داشت، حدود ۵ هزار خودرو در آتش سوخته، نزدیک به هزار ساختمان سوخته یا آسیب دیده، ۲۵۰ مقر پلیس و ژاندارمی مورد حمله قرار گرفته و ۷۰۰ نفر از نیرو‌های پلیس مجروح شده‌اند.

اعتراض‌های خیابانی در فرانسه پس از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایری‌تبار به دست پلیس فرانسه آغاز شد. این نوجوان که ناهل نام داشت پس از آن که به دلیل تخلف‌های رانندگی از سوی پلیس متوقف شده بود، پیش از انجام بررسی‌های پلیس اقدام به گریختن می‌کند که با شلیک مامور پلیس جان خود را از دست می‌دهد.

مادربزرگ او روز یکشنبه با انتشار پیامی خطاب به آشوبگران، آن‌ها را به سوء استفاده از قتل نوه‌اش متهم کرد و از آن‌ها خواست تا به خشونت‌ها و اختلال در نظم عمومی خود پایان دهند. او تاکید کرد که به پیاده شدن عدالت در روند رسیدگی به پرونده نوه‌اش ایمان دارد.

فرانسه در سال ۲۰۰۵ و در پی کشته شدن دو نوجوان تحت تعقیب پلیس نیز برای سه هفته صحنه اعتراض به خشونت‌های پلیس شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی