تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
دولت ابراهیم رئیسی در انقلابی‌سازی ضعیف عمل کرده!

سوال یک نماینده از «رئیسی»؛ چگونه می‌خواهید رشد تولید را رقم بزنید؟

احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این سوال که دولت رئیسی چگونه می‌خواهد رشد تولید را رقم بزند، گفت: بعد از اصلاح ساختار اقتصادی باید به سمت بهتر شدن معیشت مردم حرکت می‌کردیم، اما عملاً سیاست‌های اجرایی، سبب شد بار تورمی سنگینی بر مردم تحمیل شود و طبقات متوسط و ضعیف به شدت دچار آسیب شدند.

کد خبر: ۱۵۲۰۷۰
۱۰:۰۱ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

راستینه

دیدارنیوز: احمد راستینه می‌گوید: الان جامعه متدین‌ها و خانواده معظم شهدا از وضعیت فرهنگی ناراحت هستند و چیزی که از دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رفت این بود که مصوبات شورای عالی مو به مو اجرایی و دستورالعمل‌های اجرایی برای آن‌ها تدوین شود، اما امروز این حرکت را نمی‌بینیم.

نماینده شهرکرد در مجلس در نقد عملکرد دو ساله دولت سیزدهم گفت: رهبر انقلاب در بحث انقلابی‌سازی ساختار فرهنگی، مباحثی را مطرح کردند و فرمودند ما به دنبال نرم‌افزاری هستیم که بتواند ذهن و اندیشه جوانان ما را مانند سال ۵۷ که موج بزرگی از اعتماد به نفس و جوشش و خروش انقلابی شکل داد، به این سمت حرکت دهد، اما متاسفانه دولت رئیسی در انقلابی‌سازی ضعیف عمل کرده است.

راستینه در ادامه اظهار داشت: با توجه به انتظاری که بعد از پایان دولت دوازدهم در جامعه شکل گرفته بود، همه به دنبال این بودند که یک دولت انقلابی روی کار بیاید که هم ساختار‌ها را اصلاح کند، هم چابک‌سازی ساختار‌های فرهنگی را انجام دهد. امروز کشف حجاب به خاطر همین عدم‌انقلابی‌سازی ساختار فرهنگی در جامعه مخاطب است. وقتی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا نمی‌شود و دولت آقای رئیسی نسبت به اجرایی‌سازی این مصوبات کم‌توجهی می‌کند، طبیعتا مردم از این داستان ناراحت هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: الان جامعه متدین‌ها و خانواده معظم شهدا از وضعیت فرهنگی ناراحت هستند و چیزی که از دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رفت این بود که مصوبات شورای عالی مو به مو اجرایی و دستورالعمل‌های اجرایی برای آن‌ها تدوین شود، اما امروز این حرکت، تکاپو و تلاش را در دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد نمی‌بینیم.

این چهره اصولگرای مجلس گفت: نقد دیگر من به دولت سیزدهم، بحث سفره و معیشت مردم است. بعد از اصلاح ساختار اقتصادی باید به سمت بهتر شدن معیشت مردم حرکت می‌کردیم، اما عملاً سیاست‌های اجرایی، سبب شد بار تورمی سنگینی بر مردم تحمیل شود و طبقات متوسط و ضعیف به شدت دچار آسیب شدند. نقد جدی این است که با وجود تصمیمات درست در اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار بانک مرکزی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور، اما همچنان در بحث سفره و معیشت مردم و مهار تورم به نتایج خوب و رضایت‌مندی منجر نشده و باید این نقد جدی را همچنان به دولت داشت. مردم هنوز هزینه‌های زندگی خود را با افزایش قیمت‌های مضاعف تامین می‌کنند. دولت رئیسی باید سریع و ظرف ماه‌های آینده روی شعار سال، یعنی تمرکز بر جهش رشد و تولید و مهار تورم، سرمایه‌گذاری کند.

راستینه می‌گوید: یکی از نقد‌های جدی که ما به آقای رئیسی داریم این است که با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است، اما تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ پرداخت نشده و تنها سه ماه بیشتر به پایان سال مالی ۱۴۰۱ باقی نمانده است. باید پرسید شما چگونه می‌خواهید رشد تولید را رقم بزنید در حالی که در بسیاری از نقاط کشور پایه رشد تولید، تسهیلات است. من نقد جدی به دولت آقای رئیسی در عدم‌پرداخت این تسهیلات دارم و امیدوارم روند فعلی، تغییر پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی قابل قیاس نیست. دولت آقای روحانی، کشور را زیر شرطی‌سازی اقتصادی له کرد، ولی رئیسی در حال تلاش است که این شرطی‌سازی را کنار بگذارد و با اصلاح ساختار‌ها به سمت جبران تعطیلی یک دهه اقتصادی پیش برود، اما ما به رئیسی می‌گوییم که اگر می‌خواهد در همین سیاست‌ها موفق باشد باید سیاست حمایت از تولید را به صورت جدی دنبال کند که در برخی از بخش‌ها اصلاً این جدیت را نمی‌بینیم که یکی از بخش‌ها، همین تسهیلات تبصره ۱۸ است.

نماینده شهرکرد گفت: یکی از موضوعاتی که دولت رئیسی سریعاً باید نسبت به جراحی آن اقدام کند، روان‌سازی حمایت‌های بانکی از بخش تولید است. الان بانک مرکزی دستورالعمل‌های انبوه صادر می‌کند، اما بانک‌های عامل اجرا نمی‌کنند. قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابلاغ شده، ولی هنوز واگذاری زمین به خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم می‌شوند با مشکل روبروست. همچنین هنوز تعداد زیادی از وام‌های ازدواج در صف‌های انتظار هستند. رئیسی با وجود دغدغه‌های درستی که دارد باید نسبت به روان‌سازی انجام مصوبات بانک مرکزی و اجرایی‌سازی توسط بانک‌های عامل، نظارت جدی‌تری داشته باشد.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی