تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
زلنسکی نسبت به روند تحویل تسلیحات غربی ابراز نارضایتی کرد

سفر نخست‌وزیر اسپانیا به کی‌یف؛ «حمایت از اوکراین در جنگ»

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پس از سفر به کی‌یف، اعلام کرد که قصدش از این سفر تاکید بر «تعهد سیاسی روشن و صریح» اروپا و اسپانیا در قبال اوکراین و حمایت از این کشور در جنگ با روسیه است.

کد خبر: ۱۵۱۹۸۷
۲۱:۳۱ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

سفر نخست‌وزیر اسپانیا به کی‌یف؛ «حمایت از اوکراین در جنگ»

دیدارنیوز: سانچز، نخست وزیر اسپانیا که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را هم برعهده گرفته می‌گوید این کشور تسلیحات جدیدی برای اوکراین می‌فرستد.

سانچز که در نخستین روز ریاست اسپانیا بر اتحادیه اروپا به کی‌یف سفر کرده با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد.

او در کی‌یف تاکید کرد که قصدش از این سفر تاکید بر «تعهد سیاسی روشن و صریح» اروپا و اسپانیا در قبال اوکراین و حمایت از این کشور در جنگ با روسیه است.

سانچز در یک کنفرانس خبری مشترک به خبرنگاران گفت: «در چند ماه آینده، ما در موضوعاتی که برای آینده اتحادیه اروپا ضروری است پیش خواهیم رفت و اوکراین در مرکز همه این بحث‌ها قرار خواهد داشت.»

او همچنین در خصوص وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت: «اخیرا کمیسیون ارزیابی موقتی درباره پیوستن کی‌یف به اتحادیه انجام داده و این گزارش کاملا مثبت است و پیشرفت قابل توجهی را نشان می‌دهد.»

نخست وزیر اسپانیا همچنین اعلام کرد که این کشور چهار تانک لئوپارد جدید به همراه نفربر‌های زرهی و یک بیمارستان صحرایی به اوکراین ارسال می‌کند.

سانچز و زلنسکی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که نامزدی اوکراین در اولویت ریاست اسپانیا در اتحادیه اروپا خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که اسپانیا از تقویت مشارکت ناتو در اوکراین حمایت می‌کند. قرار است نخست‌وزیر اسپانیا در این سفر در پارلمان اوکراین نیز سخنرانی کند.

اوکراین یک سال پیش وضعیت «نامزدی اتحادیه اروپا» را دریافت کرد و امیدوار است که مذاکرات رسمی در این خصوص در سال جاری میلادی آغاز شود.

با این حال روند پیوستن احتمالی این کشور به اتحادیه اروپا ساده به نظر نمی‌رسد و برخی کشور‌ها از جمله آلمان با طی کردن مسیر سریع برای کی‌یف چندان موافق نیستند.

زلنسکی هم در حساب توییتری خود ضمن تشکر از حضور سانچز در کی‌یف تاکید کرد که حضور نخست وزیر اسپانیا در کی‌یف در نخستین روز ریاست این کشور در اتحادیه اروپا بسیار نمادین و با ارزش است.

با این حال زلنسکی همانند ماه‌های اخیر نسبت به روند تحویل تسلیحات غربی ابراز نارضایتی کرد. رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص برنامه‌های غرب برای ارسال جت‌های اف ۱۶ گفت: «من هم دقیقا همین سوالی را دارم که شما پرسیدید.»

او همچنین در ادامه افزود: «هیچ برنامه‌ای برای ماموریت‌های آموزشی وجود ندارد و من معتقدم که برخی از شرکای ما سعی می‌کنند خود را عقب بکشند. اما این که چرا چنین می‌کنند را نمی‌دانم.»

نیرو‌های اوکراینی چندین هفته است که عملیات ضد حمله برای بازپس گیری بخش‌های اشغال شده خاک خود از دست روس‌ها را آغاز کرده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند به پیشروی‌های قابل توجهی دست یابند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی