تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با دعوت از ۱۲ مدیر حوزه مشارکت‌های مردمی اداره کل خیرین وزارت بهداشت و مدیران معاونت بهداشت ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی انجام شد

بررسی ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت بین موسسه نیک‌گامان و دانشگاه‌های علوم پزشکی

امروز شنبه ۱۰ تیرماه ماه، جلسه بررسی مفاد تفاهم نامه ساخت، تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت بین موسسه خیریه نیک‌گامان و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

کد خبر: ۱۵۱۹۷۳
۱۸:۰۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

مجمع

دیدارنیوز: روز شنبه ۱۰ تیرماه ماه ۱۴۰۲ به دعوت محمد جواد حیدری پور، مدیر کل اداره کل خیرین وزارت بهداشت و درمان، پیرو جلسه پیشین با حسین فرشیدی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان و اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان، جلسه بررسی مفاد تفاهم نامه ساخت، تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت بین موسسه خیریه نیک‌گامان و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه که با ریاست حیدری پور، مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، برگزار شد، اشکان تقی پور، مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، فاطمه طوقانیان، قائم مقام مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین استان تهران، مژگان فهرجی، کارشناس ارشد واحد پروژه موسسه نیک‌گامان، دعوت شدند.

مجمع

طی این جلسه که علاوه بر مدیران دانشگاه‌های ۱۲ استان، مدیران معاونت بهداشت وزارتخانه و مدیران ارشد و روسای اداره کل خیرین وزارت بهداشت حضور داشتند، مدیر کل اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزاتخانه درباره‌ حضور مستمر موسسه خیریه نیک‌گامان به لطف خیرین ایرانی خارج و داخل کشور موسسه در ساخت و تجهیز افزون بر ۲۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت طی سالیان پیش تا کنون و کمکی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای اهداف دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحران کرونا توضیحاتی ارائه دادند.

پس از آن حاضرین با جدیت به مزایا و‌ موانع احتمالی کند کننده یا تسریع کننده نیت خیرین و اجرا در ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت از این به بعد نیز پرداختند و پرسش و پاسخ‌های گوناگون از زوایای مختلف مطرح شد.

مجمع

تقی پور، مدیر عامل خیریه نیک گامان، تجربیات موسسه را در همکاری‌های گسترده‌ پیشین با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کرد و مدیران دانشگاه‌ها نیز سوال‌ها و پیشنهادات خود را در این رایطه بیان کردند. نقش مثبت مجامع خیرین در استان‌ها و لزوم ارتباط معنادار و سیستماتیک بیشتر معاونت‌های مختلف وزارتخانه، دانشگاه‌ها، مجامع خیرین و موسسه که نتیجه‌ آن تسریع کار با کیفیت و رضایت خیرین و خدمت رسانی بیشتر و بهتر به هم‌میهنان به ویژه در نقاط کم برخوردار کشور است، بررسی شد و مورد تاکید قرار گرفت.

فاطمه طوقانیان، مدیر داخلی و قائم مقام مدیر عامل خیریه نیک گامان نیز به سوالات مرتبط با قوانین و آیین نامه‌ها پاسخ داد.

در انتهای جلسه مقرر شد پروپوزال‌های مرتبط به موازات تهیه تفاهم نامه یا نامه‌ رسمی آغاز به ساخت، تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت با تایید اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در اختیار موسسه خیریه نیک‌گامان قرار گیرد.

لازم به ذکر است موسسه خیریه نیک‌گامان در جایگاه مردم نهاد خود و عضو هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه سالیان سال است به عنوان معتمد وزارت بهداشت در امور بین الملل به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور به لطف خیرین خدمت رسانی می‌کند.

جلسه رسمی با جعفر میعادفر، ریاست سازمان اورژانس کشور، از دیگر برنامه‌هایی است که در این جلسه به درایت مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه وزارتخانه جهت بررسی نقش خیرین در این حوزه فی‌مابین تقی پور و میعادفر، ریاست اورژانس کشور، و مدیران اورژانس و اداره کل خیرین وزارتخانه هماهنگ شد.

لازم به توضیح است شاخه‌های دیگر فعالیت‌های کاملا مردم نهاد وسیع موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید در حوزه‌های خدمت رسانی، تاسیس و اداره‌ مراکز بهزیستی، مدرسه سازی‌های گسترده و بالطبع مدرسه یاری‌های کلان و خدمت در بحران‌های طبیعی است که تحت نظر متولیان و نهاد‌های نظارتی و منطبق بر قوانین کشور به شکل پیوسته و‌ مردم نهاد با تسهیل‌گری، مجوز و نظارت متولیان هر حوزه انجام می‌شود.

مجمع

مجمع

مجمع

مجمع

مجمع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی