تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
قانونی که شامل حال بازیکنان و مربیان ایرانی نمی‌شود

بیرانوند نمی‌تواند فسخ کند!

در روزهای اخیر خبرهای زیادی درباره فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس منتشر شده اما علی خطیر، مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید: قانون فیفا می‌گوید یک بازیکن اگر چهار ماه قراردادش را نگیرد، می‌تواند فسخ کند، اما این قوانین نقل‌وانتقالاتی فیفا فقط برای بازیکنان خارجی حاضر در ایران است. قوانین فیفا شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود!

کد خبر: ۱۵۱۹۷۲
۱۸:۱۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

بیرانوند نمی‌تواند فسخ کند!

دیدارنیوز: مشاور عالی رییس فدراسیون می‌گوید باتوجه به قوانین امسال هیچ بازیکن یا مربی ایرانی نمی‌تواند نوتیس دهد و قراردادش را فسخ کند.

به نقل از ایسنا، علی خطیر، مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال در نشست تبیین دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه باشگاه‌ها درباره حق فسخ بازیکنان فوتبال در ایران اظهار کرد: قانون فیفا می‌گوید یک بازیکن اگر چهار ماه قراردادش را نگیرد، می‌تواند فسخ کند، اما این قوانین نقل‌وانتقالاتی فیفا فقط برای بازیکنان خارجی حاضر در ایران است. قوانین فیفا شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و بازیکنان ایرانی باید از قوانین نقل‌وانتقالاتی فدراسیون فوتبال ایران پیروی کنند.

او ادامه داد: در قوانین فیفا اگر یک بازیکن دو ماه حقوق نگیرد، می‌تواند یک نوتیس (هشدار) ۱۵ روزه بدهد و بعد از آن قراردادش را به صورت موجه و یک طرفه فسخ کند. بازیکنان و مربیان ایرانی در این رابطه اشتباه می‌کنند. من شنیدم بازیکنانی مثل ابوالفضل جلالی و علیرضا بیرانوند قراردادشان را فسخ کردند. این قانون به هیچ عنوان شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و ماده ۱۳ قانون نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال هیچ حق فسخی به بازیکن یا مربی نمی‌دهد و قانون به این شکل است که اگر حقوق یک بازیکن یا مربی به مدت ۳۰ روز داده نشود، این فرد می‌تواند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کند و این کمیته در این رابطه رای می‌دهد.

خطیر اضافه کرد: ممکن است کمیته تعیین وضعیت جریمه کند یا پنجره نقل و انتقالاتی آن تیم را ببندد تا بدهی پرداخت شود. برای حمایت بازیکن یا مربی هم قانونی گذاشتیم که اگر یک باشگاه به مدت چهار ماه نتواند مطالبه آن فرد را بدهد، آن فرد نوتیس ۱۵ روزه بدهد و بعد قراردادش را فسخ کند. این قانون برای فصل بعد است. امسال هیچ بازیکن یا مربی ایرانی نمی‌تواند به واسطه دریافت نکردن حقوق قراردادش را فسخ کند.

برگزاری جلسه درویش با بیرانوند

در رابطه باشگاه پرسپولیس نوشت: «مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و دروازه‌بان نخست تیم، امروز دیدار کردند. علیرضا بیرانوند امروز با رضا درویش دیدار و گفتگو کرد و دو طرف درباره شرایط دروازه‌بان تیم صحبت کردند.

در این جلسه، بیرانوند درباره شرایط خود با درویش صحبت کرد و در پایان قرار شد که دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بعد از طی مراحل درمان خود به تمرینات تیم اضافه شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی