تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سوزاندن قرآن، سوئد را از ناتو دور می‌کند؟

منابع دیپلماتیک ترکیه به خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کردند که چند روز پیش از سوزاندن قرآن کریم در سوئد توسط یک تندرو؛ آنکارا در آستانه پذیرش پیوستن سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» بود.

کد خبر: ۱۵۱۹۶۵
۱۷:۰۸ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

سوزاندن قرآن، سوئد را از ناتو دور می‌کند؟

دیدارنیوز: آنکارا این شرط را برای استکهلم گذاشته بود که جدایی طلبان مظنون کرد را از خاک خود اخراج کند یا آن‌ها را تحویل دهد تا در ازای آن آنکارا از پیوستن سوئد به ائتلاف ناتو حمایت کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به سوزاندن قرآن گفت: این تلاش دشمنان اسلام و بشریت برای برهم زدن فضا با تحریکاتشان است که تحت حمایت پلیس انجام می‌دهند. این یک حمله ظالمانه به کتاب مقدس ما، قرآن کریم است.

اردوغان افزود: «کسی که دست به این جنایت فجیع بزند و نه کسانی که اجازه انجام این کار را تحت پوشش آزادی بیان می‌دهند یا کسانی که آن را نادیده می‌گیرند، به اهدافش نمی‌رسند».

وی ادامه داد: ترکیه تسلیم سیاست تحریک و تهدید نخواهد شد، ما به شدیدترین شکل ممکن واکنش خود را نشان خواهیم داد تا با سازمان‌های تروریستی و دشمنان اسلام قویاً مقابله شود. به غرب یاد خواهیم داد که توهین به مقدسات اسلامی آزادی اندیشه نیست».

انتظار می‌رود هفته آینده نشستی در سطح بالا در بروکسل درباره عضویت سوئد در ناتو برگزار شود و قرار است وزرای خارجه ترکیه، سوئد و فنلاند در این نشست شرکت کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی