تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفر مخفیانه رئیس «سیا» به اوکراین

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا به تازگی از اوکراین بازدید و با مسئولان اطلاعاتی و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

کد خبر: ۱۵۱۹۵۶
۱۳:۲۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۲

سفر مخفیانه رئیس «سیا» به اوکراین

دیدارنیوز: یک مقام آمریکایی روز جمعه بدون اشاره به زمان انجام این سفر، به گفتگو‌های ویلیام برنز و مقام‌های ارشد اوکراین اشاره کرده است.

روزنامه واشنگتن پست، اما زمان انجام این سفر را ماه ژوئن اعلام کرده است. این نشریه آمریکایی همچنین یادآور شده که رئیس سیا در جریان گفتگو با مقامات اوکراینی بر آمریکا نسبت به تبادل اطلاعات با این کشور به منظور دفاع برابر متجاوزان روس تاکید کرده است.

این سفر که پیش‌تر در زمان وقوع علنی نشده بود در حالی صورت گرفته که نیرو‌های اوکراینی در حال انجام عملیات ضد تهاجمی در شرق و جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه هستند؛ این عملیات از ماه ژوئن آغاز شده است.

«پیشرفت ضد حملات با خون سنجیده می‌شود»

به رغم اخبار و تحلیل‌های مرتبط با ضد حملات اخیر نیرو‌های اوکراینی، مقام‌های ارشد دولتی و امنیتی در کی‌یف و واشنگتن معتقدند که پیشروی در این عملیات با خون سنجیده می‌شود.

اوکراین در مجموع، تاکنون نسبت به اعلام جزئیات دقیق و دستاورد‌های عملیات ضد تهاجمی ارتش خود که از ماه ژوئن برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی در جنوب و شرق این کشور آغاز شده، بسیار محتاط عمل کرده است.

مارک میلی، ژنرال ارتش آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که «ضد حملات اوکراین به طور پیوسته و به تدریج از میان میادین بسیار دشوار مین پیش می‌رود، با ۵۰۰ متر پیشروی در روز یا هزار یا ۲ هزار متر».

به گفته این مقام ارشد نظامی، تعجب آور نیست که پیشرفت کندتر از آن چیزی است که برخی افراد و رایانه‌ها ممکن است آن را پیش‌بینی کرده باشند.

ژنرال میلی سپس تاکید کرد که «جنگ روی کاغذ با جنگ واقعی بسیار تفاوت دارد.» به گفته وی «در یک جنگ واقعی، افرادی واقعی در خط مقدم هستند و جان می‌دهند؛ افرادی واقعی درون خودرو‌های جنگی هستند و پیکر افرادی واقعی با انفجار‌های متعدد متلاشی می‌شود.»

وی افزود: «آنچه قبلا گفته بودم این بود که این عملیات بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است شش، هشت یا ۱۰ هفته طول بکشد.»

به گفته ژنرال مایک میلی، این عملیات بسیار طولانی و خونین خواهد بود و هیچ کس نباید توهمی در خصوص نحوه انجام آن به خود راه بدهد.

زلنسکی: پیشروی‌ها کندتر از حد مطلوب است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که عملیات ضد تهاجمی «کند‌تر از حد مطلوب» بوده است.

اوکراین می‌گوید در عملیاتی از این دست تاکنون ۱۳۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی را در جنوب آزاد کرده و چندین روستا را پس گرفته است، اما این میزان پیشروی تنها درصد کمی از کل قلمرو تحت کنترل روسیه را شامل شده است.

زلنسکی روز جمعه تصریح کرد که نیرو‌های تحت امرش «در تمام جهات تعیین شده در عملیات» پیشروی داشته‌اند؛ این در حالیست که به گفته معاون وزیر دفاع اوکراین، پیشرفت عملیات ضد تهاجمی از سوی ارتش بر اساس برنامه عملیاتی ارزیابی می‌شود و در سنجش نحوه پیشرفت ضد حملات باید بسیاری از شاخصه‌های نظامی را لحاظ کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی